۸ مهر ۱۳۹۳، ۱۵:۲۷

هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی - اینچئون؛

سه تکواندوکار ایران چهارشنبه مبارزه می کنند/ نتایج کامل روز نخست

سه تکواندوکار ایران چهارشنبه مبارزه می کنند/ نتایج کامل روز نخست

رقابتهای تکواندو در هفدهمین دوره بازیهای  آسیایی فردا چهارشنبه پیگیری می شود و سه نماینده از ایران رقابتهای خود را برگزار می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی تکواندو با 12 تکواندوکار در دو بخش بانوان و آقایان در این دوره از مسابقات شرکت کرده است که تا کنون با احتساب حذف کیمیا علیزاده حاصل تلاش چهار نماینده یک طلا و یک برنز کسب کرده است و فردا چهارشنبه در دومین روز مسابقات نیز سه نماینده به روی "شی هاپ چانگ" خواهند رفت.
 
در بخش مردان، مهدي خدابخشي قهرمان آسيا و دارنده مدال طلاي گرندپريكس قزاقستان، ابتدا با "بهادر آريه" از نپال مبارزه مي كند و در ادامه بايد به مصاف برنده ديدار "هيدونري اباتا" از ژاپن و "نبيل تلال" از اردن (دارنده مدال طلاي بازيهاي آسيايي گوانگجو) برود.
 
همچنين سجاد مرداني، نايب قهرمان جهان و دارنده مدال طلاي ارتش هاي جهان، در وزن 87+ كيلوگرم در فينالي زودهنگام با نماينده كشور ميزبان پیکار می کند و و در صورت برتری با برنده مبارزه هند و لبنان دیدار می کند.
 
"چولهو جو"  کره ای که دور نخست باید با مردانی دیدار کند در کارنامه خود طلای جهان در سال 2011 و نایب قهرمانی آسیا در سال 2014 را در اختيار دارد، این تکواندوکار كره اي تاكنون 2 بار با تكواندوكاران ايران مبارزه كرده است. يكبار مقابل کوروش رجلی در  مسابقات قهرمانی جهان، 6 بر 5 به برتري دست يافته و يكبار هم در رقابتهاي قهرماني آسيا 2014، با نتيجه 6 بر 3، برابر مرتضی شیری پیروز شده است.
 
سمانه شش پري كاپيتان تيم ملي بانوان كشورمان نیز در وزن 57- كيلوگرم در اولين گام به مصاف "مارسيكا هاليندا" از اندونزي مي رود و در صورت برتري با "محبوبا شاريپوا" از تاجيكستان مبارزه خواهد كرد.
 
اما امروز رقابتهای سه وزن برگزار شد که مسعود حجی زواره موفق به کسب مدال طلا و سوسن حاجی پور هم موفقف به کسب مدال برنز شد. در وزن 87- کیلوگرم هم "جسور" ازبکستانی که باعث حذف کرمی شد ، همین ازبکستانی به نشان طلا دست يافت.
 
نتایج کامل رقابتهای سه وزن روز نخست:
 
وزن 49- كيلوگرم بانوان: 1- جاناتيپ سونخام (تايلند)  2- ژائو لي (چين)  3- نينگ سان (چين تايپه) و رونا لائو (فيليپين)
 
وزن 53- كيلوگرم بانوان: 1- وين هوآنگ ( چين تايپه)  2- جيونگيون يون (كره جنوبي) 3- سوسن حاجي پور (ايران) و جينگيو وو (چين)
 
وزن 74- كيلوگرم مردان: 1- مسعود حجي زواره (ايران)  2- نيكيتا رافالوويچ (ازبكستان) 3- يونگيون سانگ (كره جنوبي) و سامائول ماريسون (فيليپين)
 
وزن 87- كيلوگرم مردان: 1- جسور بايكازوف (ازبكستان) 2- لينگ لانگ چين (چين) 3- يونگراي شين (كره جنوبي) و تانت رامارت (تايلند)
 

 

کد خبر 2381046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha