۱۰ مهر ۱۳۹۳، ۱۴:۲۲

حجت الاسلام اسکندری:

دعای عرفه در مساجد اصلی آذربایجان شرقی برگزار می‌شود

دعای عرفه در مساجد اصلی آذربایجان شرقی برگزار می‌شود

تبریز – خبرگزاری مهر: معاون فرهنگی و پژوهشی اداره کل تبلغات اسلامی آذربایجان شرقی از برگزاری مراسم دعای عرفه امسال در مساجد محوری و اصلی استان خبر داد.

حجت‌الاسلام میکائیل اسکندری ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به فرارسیدن 9 ذی‌الحجه و روز عرفه اظهار داشت: امسال نیز همانند سال‌های گذشته، مراسم دعای پرفیض عرفه شنبه 12 مهر همزمان با سایر نقاط کشور و همنوا با زائران و حجاج بیت الهی در صحرای عرفات برگزار خواهد شد.

وی در خصوص برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای برگزاری هر چه باشکوه این مراسم خاطر نشان شد: مراسم دعای عرفه امسال با محوریت ادارات تبلیغات اسلامی استان در مساجد محوری و اصلی تمام شهرهای آذربایجان شرقی و نیز مساجد واقع در برخی دانشگاه ها برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام میکائیل اسکندری با اشاره به برگزاری دعای عرفه در مرکز استان نیز گفت: دعای عرفه تبریز امسال در مسجد جامع این شهر و با حضور تعدادی از مداحان بنام استان برگزار خواهد شد تا دعا و تضرع هموطنان با ایمان متضمن پایداری و عزت روزافزون نظام و کشور جمهوری اسلامی ایران باشد.

معاون فرهنگی و پژوهشی اداره کل تبلغات اسلامی آذربایجان شرقی در بخش پایانی این گفتگو بر لزوم تبیین مفاهیم والای دعای عرفه سیدالشهدا(ع) در مراسم ویژه این روز نیز تصریح کرد: در سال های گذشته نیز با چاپ و توزیع جزوه هایی با محتوای مفاهیم و مضامین این دعای ارزشمند در این خصوص اقداماتی صورت گرفته بود و امسال نیز علاوه بر تکرار این سعی شده با بهره گیری از کارشناسان دینی نسبت به تبیین و تفهیم این مفاهیم عمیق در مراسمی این چنینی اهتمام شود.

کد خبر 2382395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha