۱۹ مهر ۱۳۹۳، ۱۵:۵۶

مشكل تداخل احداث ایستگاه قطار شهری با پروژه تالار شهر مشهد برطرف شد

مشكل تداخل احداث ایستگاه قطار شهری با پروژه تالار شهر مشهد برطرف شد

مشهد - خبرگزاری مهر: مدیرعامل قطارشهری مشهد از حل مشكل تداخل احداث ایستگاه قطار شهری با پروژه تالار شهر مشهد خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل میرزایی بعدازظهر شنبه در نشست گزارش عملكرد یكساله شهرداری مشهد در محل شهرداری مشهد در جمع خبرنگاران اظهار كرد: تداخل ایستگاه قطار شهری با پروژه تلار شهر مشهد با تعاملات صورت گرفته برطرف شده و این تالار با پیشرفت 98 درصدی تا پایان سال بهره برداری می شود.

مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد گفت:عملیات عمرانی خط 3 قطارشهری در کمتر از یک سال دیگر از طریق برگزاری مناقصه آغاز خواهد شد.

میرزایی افزود: تامین ناوگان خط 2 قطار شهری مشهد نیز از مشكلات بزرگ این پروژه بود که روند قرارداد و ساخت آن انجام شده و اولین واگن بهار 95 به مشهد می‌رسد.‌

مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد معتقد است كه تی.بی.ام شفت جنوبی قطارشهری برای عبور از میدان شریعتی باید از زیر خط یک قطار شهری و از کنار پایه‌های زیر ساخت آن عبور کند و به نوعی حفاری‌ها به صورت مینیاتوری انجام می شود.

مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد از برخورد خط یك قطارشهری در ايستگاه میدان شهدای مشهد در عمق 18 متری به چاه آب خبرداد و در توضيح بيشتر گفت: شمع‌هایی را که برای زیر ساخت خط یک قطار شهری بكار گرفته شد همسطح خیابان بود و در زمان اجرای این کار در ایستگاه میدان شهدا  به آب های زیرزمینی برخورد داشتيم.

وی بزرگترین چالش اجرای پروژه عظیم قطار شهری مشهد را در موضوع تملك های مسیر پروژه دانست و گفت: بیش از 600 پلاک برای پیشرفت عملیات عمرانی این خط مورد تملک باید قرار بگیرد که همواره از دلایل تاخیر در پروژه هاست.

 

کد خبر 2387343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha