۲۰ مهر ۱۳۹۳، ۱۴:۱۰

خدمتگزار:

افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری بزرگترین بندر شمال/ اسکله رو - رو راه اندازی می شود

افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری بزرگترین بندر شمال/ اسکله رو - رو راه اندازی می شود

بهشهر - خبرگزاری مهر: مدیر بنادر و دریانوردی امیرآباد با اشاره به ساخت 16 کیلومتر ریل داخلی بندر از افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری بزرگترین بندر شمال کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی خدمتگزار پیش از ظهر یکشنبه در نشست برنامه ریزی بندر امیرآباد با اشاره به ساخت16 کیلومتر ریل داخلی در بندر و منطقه ویژه گفت: ظرفیت های بالقوه زیادی برای جابجایی کالا با استفاده از راه آهن در بندر امیرآباد داریم و امیدواریم با راه اندازی اسکله رو- رو ریلی و همچنین فراهم آوردن تمهیدات لازم ، گام موثری در جهت استفاده هر چه بیشتر از صنعت ریلی کشور برداریم.
 
به گفته وی ، اهمیت استفاده از حمل و نقل ریلی در بندر امیرآباد به خاطر  کاهش زمان و افزایش ایمنی حمل و نقل کالا، کاهش مصرف انرژی و آلودگی محیط زیست و همچنین کاهش حجم ترافیک جاده ای بسیار زیاد است و تاثیر مستقیمی بر بهره وری این بندر بزرگ شمال کشور و کسب رکوردهای تخلیه و بارگیری خواهد داشت.
 
خدمتگزار در همین راستا به ایجاد کارگروه های داخلی و کارگروه های استانی برای تعریف طرح های عمرانی مرتبط با شبکه ریلی  ، سرعت بخشیدن به تسهیلات و ایجاد طرح های انگیزشی برای استفاده سرمایه گذاران و صاحبان کالا از راه آهن در این منطقه بزرگ تجاری اشاره کرد. 
 
وی گفت: بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد با توجه به قرار گرفتن در مجاورت حیات وحش بین المللی میانکاله بعنوان یکی از مهمترین منابع طبیعی کشور و همچنین همسایگی با پایانه نفتی شمال و نیروگاه شهید سلیمی بعنوان تنها نیروگاه شمال کشور ، همواره حساسیت ویژه ای در زمینه حفظ منابع طبیعی و صیانت از محیط زیست داشته و دارد.
 
خدمتگزار به طرح مقابله با آلودگی نفتی اشاره و اضافه کرد: این بندر به عنوان مرکز مقابله با آلودگی نفتی استان مازندران و مسئول تهیه  طرح استانی مقابله با آلودگیهای نفتی است و هدف این طرح، فراهم کردن بستر مناسب برای نهایی شدن پیش نویس طرح استانی مقابله با آلودگی نفتی و همکاری و هماهنگی متقابل بین ارگان ها و سازمان های مرتبط با موضوع است.
 
وی افزود: بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد با بهره گیری از مشاورین ذیصلاح محیط زیست و همچنین پایش و سنجش مستمر پروژه های سرمایه گذاری در منطقه ویژه ، توانسته است جایگاه مناسبی در زمینه محیط زیست کسب کند و دریافت تندیس بندر سبز و رتبه برتر در همایش حامیان زمین از دستاوردهای بزرگترین بندر حاشیه دریای خزر به شمار می رود.
 
مدیر بندرامیرآباد همچنین یادآور شد: بزودی شش دستگاه جرثقیل ریلی ساحلی با مجموع ظرفیت 150 تن در بندر امیر آباد راه اندازی می شود.
 
خدمتگزار از افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری در این بندر خبر داد و گفت: به منظور سرعت بخشیدن به تخلیله و بارگیرى کشتى‌هاى حامل کالاى متفرقه ، به‌ویژه کیسه‌اى و فله تعداد ۶ دستگاه جرثقیل ریلى هر کدام به ظرفیت 25 تن به بندر انتقال و در حال مونتاژ است.
 
خدمتگزار در ادامه بهره‌گیرى از تجهیزات پیشرفته را با هدف افزایش ظرفیت بندر و سرعت بخشیدن به عملیات تخلیه و بارگیرى یکى از سیاستهای بندر امیر آباد عنوان و خاطرنشان کرد؛ با تلاش و رایزنی های صورت گرفته تیم فنی بندر این تجهیزات از یکی از بنادر جنوبی به بندر امیر آباد انتقال یافت. 
 
وی در ادامه گفت  این جرثقیل‌هاى عظیم با بوم متحرک داراى بردى وسیع بوده و قادر به پوشش پهناى عریض‌ترین کشتى‌هاى بارى می باشند و قادر هستند انواع کالا را تا وزن 25 تن تخلیه یا بارگیرى کنند.
 
خدمتگزار بیان داشت: منطقه ویژه اقتصادی بندر امیر آباد در حال حاضر مجهز به ؛ 2 دستگاه جرثقیل لیبهر 64 تن ، یک دستگاه جرثقیل فانتوزی موبایل ساحلی و 2 دستگاه جرثقیل 45 تن گنتری کرین ریلی ساحلی است.
 
مازندران سه بندر در امیرآباد، فریدونکنار و نوشهر دارد.
 
کد خبر 2387916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha