۲۳ مهر ۱۳۹۳، ۹:۵۱

مدیرکل میراث فرهنگی/

برگزاری دهمین نمایشگاه صنایع دستی در استان مرکزی/ آغازی بر وقفه 3 ساله نمایشگاه

برگزاری دهمین نمایشگاه صنایع دستی در استان مرکزی/ آغازی بر وقفه 3 ساله نمایشگاه

اراک- خبرگزاری مهر: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: نمایشگاه سراسری صنایع دستی امسال با حضور ۳۲۰ هنرمند صنایع دستی از نقاط مختلف کشور در مهرماه برگزار می‌شود.

سید محمدحسینی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری این نمایشگاه اظهار کرد: این نمایشگاه که پس از 3سال وقفه دوباره در استان مرکزی برگزار می شود پذیرای 320 هنرمند از سطح کشور و نیز هنرمندان مربوط به استان مرکزی است.

وی بیان کرد: این نمایشگاه گلچینی از بهترین آثار مربوط به هنرمندان صنایع دستی و هنرهای سنتی بوده که موجب شد هنرمندان به سوی برای برگزاری این نمایشگاه ابراز تمایل کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده تعداد 250 غرفه آثار مربوط به هنرمندان از 100 هنر گوناگون را نمایش می‌دهد.

حسینی با اشاره به اهمیت برگزاری این نمایشگاه گفت: با توجه به مساله اقتصاد مقاومتی این نمایشگاه چرخش مالی بسیار زیادی داشته و می تواند از نکات قوت این نمایشگاه باشد.

وی اعلام کرد: این نمایشگاه فرصت خوبی برای تولیدکنندگان صنایع دستی تا با فراهم کردن بستر مناسب به منظور فروش محصولات بتوانند با تبادل هنر و تجربه از سایر هنرمندان سطح کار هنری خود را ارتقاء دهند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی تصریح کرد: از میان 320 هنرمند تعداد 110 نفر از آنان مربوط به هنرمندان سطح استان مرکزی است و مابقی هنرمندان از سراسر کشور در این نمایشگاه حضور می یابند.

حسینی با اشاره به زمان و تاریخ برگزاری این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی غرب کشور از تاریخ28 مهرماه به مدت 5 روز از ساعت 16 تا 22 با آغوش باز از هنردوستان و علاقه مندان استقبال می‌کند.

وی گفت: افراد با حضور در این نمایشگاه می ‌توانند با هنرهای مختلف مربوط به سایر استان‌ها دیدن کرده و با تنوع محصولاتی که موجود است آنها را خریداری کنند.

کد خبر 2389304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha