۲۳ مهر ۱۳۹۳، ۱۲:۲۹

در نشست خبری شعبانی بهار؛

برنامه‌های وزارت ورزش برای هفته تربیت بدنی تشریح شد

برنامه‌های وزارت ورزش برای هفته تربیت بدنی تشریح شد

معاون وزیر ورزش و جوانان و رئیس ستاد برگزاری بزرگداشت هفته تربیت بدنی شعار هفته ورزش در سال 1393 را ورزش، سلامت، نشاط و فرهنگ اعلام کرد. وی همچنین به تشریح برنامه های این وزارتخانه برای هفته تربیت بدنی در شهرها و استان های مختلف کشور پرداخت.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامحسین شعبانی بهار در نشست خبری امروز در محل وزارت ورزش و جوانان پیش از آغاز هفته تربیت بدنی در خصوص برنامه های این هفته وزارت اظهار کرد: از تاریخ 26 مهر تا دوم آبان به عنوان هفته تربیت بدنی نام گذاری شده است که ما هم برنامه های متنوعی در این هفته خواهیم داشت.

وی ادامه داد: هفته تربیت بدنی فرصت مجددی است تا به بحث ورزش، تحرک جسمی و فعالیت های بدنی توجه بیشتری کنیم که در نهایت سلامت جسم و روح و شادی و بالا بردن روحیه کار و افزایش کیفیت زندگی را در پی دارد.

وی افزود: تاکید مقام معظم رهبری نیز در نام گذاری این هفته به اهمیت توجه به ورزش های همگانی صحه می گذارد که به صورت مستقیم با سلامتی و تندرستی مردم همراه است. اگرچه در ورزش رشد داشته ایم ولی برای رسیدن به این هدف باید فعالیت بیشتری کنیم. شعار هفته امسال ورزش، سلامت، نشاط و فرهنگ است.

رئیس ستاد برگزاری بزرگداشت هفته تربیت بدنی درخصوص برنامه های روزانه این وزارت در هفته تربیت بدنی تصریح کرد: روز شنبه 26 مهر دیداری با مقام معظم رهبری خواهیم داشت که عمدتا مدال آوران و قهرمانان اینچئون نیز در این دیدار صمیمی توفیق دیدار رهبر معظم انقلاب را دارند. شعار روز شنبه ورزش، ولایتمداری، اخلاق و معنویت است. ورزشکاران همچنین در استان های دیگر کشور با نمایندگان ولی فقیه و مراجع تقلید دیدار خواهند کرد.

وی ادامه داد: یکشنبه 27 مهر با شعار ورزش، کارمندان و کارگران همراه است. در این دوره تاکید زیادی برای ورزش کارکنان داریم و هماهنگی زیادی نیز در این زمینه انجام شده، ارائه خدمات پایگاه سلامت و برنامه ورزش همگانی برای خانواده کارکنان در دستور کار ما است.

شعبانی بهار شعار دوشنبه 28 مهر را ورزش، مدرسه، دانشگاه و حوزه اعلام کرده و افزود: در این روز قصد داریم المپیاد درون مدرسه ای با همکاری آموزش و پرورش اجرا کنیم. همچنین هماهنگی هایی انجام شده تا زنگ ورزش به عنوان برنامه ای نمادین در مدارس به صدا درآید. همچنین جشنواره درون خوابگاهی در دانشگاه های کشور برای آقایان و خانم ها برگزار خواهد شد.

وی از تجلیل قهرمانان و مدال آوران بازی های آسیایی اینچئون در روز 29 مهر خبر داد و اظهار داشت: شعار روز سه شنبه 29 مهر ورزش، نام آوران و قهرمانان است. علاوه بر برنامه ای که خودمان برای قهرمانان اینچئون داریم در سطح استان ها نیز از ورزشکاران همان استان تقدیر به عمل خواهد آمد. مراسم تجلیل از قهرمانان مدال آور اینچئون نیز ساعت 15 روز سه شنبه 29 مهر در مرکز همایش های صداوسیما برگزار خواهد شد که رئیس جمهور یا معاون اول نیز در این جلسه حضور دارد.

شعبانی بهار چهارشنبه 30 مهر را همراه با شعار ورزش، روستاییان و عشایر، اقوام معرفی کرد و گفت: جشنواره های مختلفی در مناطق عشایری و روستایی تنظیم شده مثلا 6 مورد جشنواره بازی های بومی محلی، 25 مسابقه کشتی محلی، بازی های کلاسیک از جمله والیبال 4 نفره و فوتبال گل کوچک در برنامه های ما برای این روز است. ما نزدیک به 12 قوم در کشور داریم که صاحب برنامه های ورزشی خاص خود هستند.

وی افزود: شعار پنجشنبه اول آبان نیز ورزش، بسیج، نیروهای مسلح و ایثارگران است که هماهنگی های لازم با این نهادها صورت گرفته است و تاکید بیشتر روی برنامه پیاده روی و کوه پیمایی است. در استان ها نیز این آمادگی برای اجرای برنامه ها وجود دارد. بازی در مزار شهدای گرانقدر نیز برای ادای احترام به آنها در دستور کار است.

رئیس ستاد برگزاری بزرگداشت هفته تربیت بدنی با اشاره به روز جمعه دوم آبان تاکید کرد: جمعه روز ورزش همگانی است و شعار ورزش همگانی بانوان و خانواده برای این روز در نظر گرفته شده که عمدتا برنامه ما پیاده روی خانوادگی است و در دو استان نیز پخش زنده تلویزیونی خواهیم داشت و در شبکه های استانی نیز این پیاده روی ها پوشش داده می شود.

شعبانی بهار در پاسخ به این سوال که آیا برنامه ای برای ورزش معلولین نیز در هفته تربیت بدنی وجود دارد یا خیر افزود: برنامه ریزی ما بر این است که در روز پنجشنبه چنین مواردی را نیز مدنظر قرار دهیم البته کاروان ما هم اکنون در اینچئون هستند ولی مطمئن باشید با هماهنگی با وزارت بهداشت، وزارت کار و بهزیستی در آینده برنامه ویژه ای برای معلولین خواهیم داشت.

معاون وزیر درخصوص ورزش صبحگاهی برای کارکنان بیان کرد: هفته قبل نامه ای به اداره کل تربیت بدنی سراسر کشور نوشتم که ورزش باید جزو برنامه های اصلی باشد و به رویکرد همگانی و ورزش صبحگاهی توجه ویژه ای باشد نزدیک 90 درصد وزارتخانه ها چارت سازمانی برای ورزش ندارند. تلاش ما این است که ورزش کارکنان را در همه بخش های اجرایی داشته باشیم.

وی افزود: از سال 76 هیات وزیران مصوبه ای در این زمینه داشتند که به دلیل عدم پیگیری عملی نشد ولی ما به شدت به دنبال این قضیه هستیم چراکه ورزش کارکنان حداقل 9 میلیون نفر را درگیر خواهد کرد و به نظرم توفیق جدی ای در سلامت جامعه می گذارد.

شعبانی بهار درخصوص اجاره اماکن ورزشی به بخش خصوصی نیز عنوان کرد: معتقدم نباید بخش عمده اماکن ورزشی به بخش خصوصی اجاره داده شود برخی از سالن ها و اماکن حتی باید به صورت رایگان در اختیار ادارات باقی بماند اجاره دادن این اماکن به ضرر ورزش و سلامت جامعه است و ما در این زمینه پیشنهاداتی نیز داریم تا همه فضای ورزشی به بخش خصوصی داده نشود.

معاون وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه 10 درصد اضافه بر بودجه هر فدراسیون برای توسعه ورزش به آنها ارائه می شود افزود: ما هدفمان این است که همه فدراسیون ها رشته های خود را در سطح کشور توسعه دهند. بودجه ای نیز مازاد بر بودجه فدراسیون ها در نظر گرفته ایم که همین روزها وارد حساب آنها خواهد شد. در این خصوص نظارت هایی نیز وجود دارد تا این بودجه فقط برای توسعه ورزش صرف شود. از خود کارشناسان وزارت به عنوان رابط ما و فدراسیون ها در این خصوص استفاده خواهیم کرد و یکی از شاخص های فدراسیون های موفق و ناموفق نیز همین بحث توسعه ای است.

شعبانی بهار در پایان با بیان اینکه ورزش همگانی به صورت مستقیم به سلامت مردم می انجامد خاطرنشان کرد: سعی داریم تا در این هفته فضای خوبی برای ترویج ورزش انجام دهیم و از نهادهای مختلف از جمله صداوسیما هم در این زمینه کمک می خواهیم این یک رسالت همگانی است و بسیج همگانی را نیز می طلبد و همه ما باید به سمت نهادینه شدن فرهنگ ورزش پیش برویم.

کد خبر 2389508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha