۲۳ مهر ۱۳۹۳، ۱۵:۴۰

معاون وزیر ارتباطات مطرح کرد:

اعمال سياستهاي شورايعالي فضاي مجازي در پیاده سازی شبکه ملی اطلاعات

اعمال سياستهاي شورايعالي فضاي مجازي در پیاده سازی شبکه ملی اطلاعات

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از اعمال سياست هاي ابلاغي از سوي شورايعالي فضاي مجازي در پياده سازي شبكه ملي اطلاعات خبر داد كه از جمله آن مي توان به توسعه پهن باند در كشور اشاره كرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نصرالله جهانگرد با بیان اینکه شورايعالي فضاي مجازي، الزاماتی را به عنوان سياست كلي تدوين و براي اجراي شبكه ملي اطلاعات ابلاغ كرده است كه معماري شبكه ملي اطلاعات مبتني بر پنج سطح اصلي و با در نظر گرفتن الزامات ابلاغ شده از سوي شوراي عالي فضاي مجازي تدوين و طراحي شده است افزود: داشتن قابليت هايي نظير مديريت مستقل، حفاظت شده، تعامل با شبكه هاي جهاني،‌ تحرك،‌ مراكز داده و توسعه ظرفيت پهن باند از جمله الزاماتي هستند كه از سوي شورايعالي فضاي مجازي ابلاغ شده است.

وي خاطرنشان كرد: فراهم كردن زمينه قانوني و زيرساختي ارائه خدمات نسل سوم همراه در جهت عملي كردن دو بند "قابليت تحرك" و "توسعه ظرفيت پهن باند" از الزامات شورايعالي فضاي مجازي،‌ اجرايي شده است.

جهانگرد با اشاره به ديگر ويژگي هاي معماري شبكه ملي اطلاعات تصريح كرد: علاوه بر الزامات شوراي عالي فضاي مجازي، طرح مفهومي و معماري شبكه ملي اطلاعات به گونه اي طراحي شده كه امكان پياده سازي شبكه اختصاصي دستگاهها فراهم شده و شرايط لازم براي اقتصادي كردن هاستينگ اطلاعات در داخل و اشاعه محتواهاي علمي و فرهنگي كشور به نقاط مختلف دنيا در آن ديده شده است.

وي تاكيد كرد: با پياده سازي شبكه ملي اطلاعات،‌ ابر ارتباطي و اطلاعاتي ايجاد مي شود كه روي آن انواع شبكه هاي اختصاصي جهت ارائه سرويس به مردم فعال خواهد بود.

معاون وزير ارتباطات با بيان اينكه براي تكميل روند طراحي شبكه ملي اطلاعات، چندين پيوست در حوزه هاي مختلف تدوين مي شود اظهارداشت: خدمات قابل ارائه، زيست محيطي، اقتصادي، حقوقي، فرهنگي و اجتماعي، امنيتي، فناوري و توليد داخل از جمله پيوست هايي هستند كه درحال حاضر مسئول هر بخش مشخص شده و اجراي آن آغاز شده است.

رئيس سازمان فناوري اطلاعات ايران با اشاره به قانون برنامه پنجم در خصوص شبكه ملي اطلاعات گفت: تا پايان این برنامه باید 60 درصد خانوارها و 100 درصد كسب و كارها به پهناي باند پرظرفيت دسترسي داشته باشند كه براي اين منظور باید 18 ميليون پورت پرسرعت راه اندازي شود.

وي ادامه داد: در زمان آغاز به كار دولت يازدهم، 3.5 ميليون پورت اینترنت پرسرعت راه اندازي شده بود كه با برنامه ريزي و تلاش هاي صورت گرفته، طي يك سال گذشته، چهار ميليون پورت جديد نيز نصب شده كه اميدواريم در زمان باقي مانده، مابقی زيرساختهاي موردنياز در اين حوزه مهيا شود.

معاون وزير ارتباطات با اشاره به برنامه توسعه دولت الكترونيكي دولت اظهار داشت: بر اساس مطالعات صورت گرفته در معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رياست جمهوري، حدود يك هزار و 400 خدمت شناسایی شده است.

وي با بيان اينكه اين خدمات بر اساس همگن بودن نوع خدمت و داده هاي مشابه اي كه داشتند در 14 خوشه دسته بندي شده اند افزود: به منظور اجرايي شدن دولت الكترونيكي در كشور، تاكنون دو مصوبه شورايعالي اداري و شورايعالي فناوري اطلاعات كشور در اين خصوص به منظور اصلاح ساختار اداري و پياده سازي فني سرويس ها ابلاغ شده است.

کد خبر 2389746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha