۲۳ مهر ۱۳۹۳، ۱۶:۴۶

سردار ملکی:

5 کانتينر حامل كالاي قاچاق در اراك متوقف شد

5 کانتينر حامل كالاي قاچاق در اراك متوقف شد

اراک- خبرگزاری مهر: فرمانده انتظامي استان مركزي از توقيف پنج خودروي كاميون با کانتينرهاي حامل كالاي قاچاق به ارزش هفت ميليارد و 936 ميليون ريال در اراك خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از پايگاه خبري پليس، سردار عزيزاله ملكي گفت:‌ اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پليس آگاهي استان در تحقيقاتي گسترده از تردد چندين دستگاه خودروي كاميون از يكي از شهرهاي جنوبي كشور به مقصد تهران از محورهاي مواصلاتي استان با كانتينرهايي از كالاهاي قاچاق مطلع شدند.

وي بیان کرد: با تشكيل تيم‌هاي عملياتي و حضور نامحسوس مأموران انتظامي ،محورهاي مواصلاتي تحت مراقبت و كنترل قرار گرفت.

سردار ملكي ادامه داد: سرانجام در حوالي صبح روز گذشته مأموران انتظامي يكي از خودروها را شناسايي و متوقف كردند كه راننده خودرو با ارائه بارنامه اعلام داشت، بار خودرويش خودكار مي‌باشد كه در بررسي دقيق مأموران انتظامي مشخص شد كه خودرو حامل 790 كارتن كتري و قوري به ارزش تقريبي يك ميليارد و 106 ميليون ريال است و محموله خودرو با مدارك ارائه‌شده مطابقت ندارد.

فرمانده انتظامي استان مركزي اضافه كرد: پس از گذشت دقايقي، مأموران انتظامي موفق شدند در ادامه كنترل مراقبتي محور، خودروي ديگر را نيز شناسايي و متوقف و در بازرسي از آن  يك هزار و 10 كارتن بشقاب آركوپال چيني به ارزش تقريبي سه ميليارد و 200 ميليون ريال را كشف كنند.

اين مقام ارشد انتظامي اضافه كرد:‌در تداوم اين عمليات مأموران اداره مبارزه با قاچاق كالا و ارز پليس آگاهي استان از دو دستگاه خودرو ديگر  يك هزار و 294 كارتن ظروف به ارزش تقريبي 2 ميليارد و 140 ميليون ريال و از خودروي ديگري نيز 830 كارتن چاقو تيزكن، همزن و... به ارزش تقريبي يك ميليارد و 490 ميليون ريال را كشف كردند.

سردار ملكي با اشاره با اينكه ارزش تقريبي محموله‌هاي قاچاق نزديك به هفت ميليارد و 936 ميليون ريال برآورد شده است خاطر نشان كرد: در اين عمليات پنج متهم دستگير و با تشكيل پرونده به سازمان تعزيرات حکومتي معرفي شدند و پرونده آنان در دستگاه قضايي در حال پيگيري است.

کد خبر 2389838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha