۲۴ مهر ۱۳۹۳، ۱۰:۵۸

جهانگیری اعلام کرد

 آمادگی دولت برای حمایت از حوزه علوم شناختی

 آمادگی دولت برای حمایت از حوزه علوم شناختی

معاون اول رئیس جمهوری گفت: دولت در جهت رسیدن به جایگاه شایسته در علوم شناختی تمام تلاش خود را می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در مراسم افتتاحیه مجتمع پژوهشکده علوم شناختی مستقر در پارک فناوری پردیس گفت: باید گامهای بلندی در برخی زمینه ها برداریم چرا که توسعه آینده کشورهای دنیا بر اساس فناوری است و کشور می تواند با استفاده از فناوری به پیشرفت برسد.

جهانگیری با بیان اینکه باید توجه ویژه ای به توسعه علمی داشته باشیم اذعان داشت: علوم شناختی در بین علوم دیگر به عنوان علوم روز است و در توسعه آینده کشور نقش حیاتی دارد.

وی عنوان کرد: مبنای توسعه علمی را باید برای پیشرفت کشور داشته باشیم و در برنامه های چهارم و پنجم توسعه هم دانایی محوری و توسعه بر مبنای علم لحاظ شده است و مقام معظم رهبری هم تاکید فراوانی در خصوص توسعه علم و فناوری داشته است.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه در طی سالهای گذشته در بخش های مختلف از علوم روز کارهایی صورت گرفته است خاطرنشان کرد: کشور در توسعه ICT و IT کارهای خوبی انجام داده ولی با کشورهای دیگر دنیا در این خصوص فاصله داریم.

جهانگیری گفت: حسن علوم جدید و یا فناوری های نو این است که زمان زیادی از عمرش در دنیا نمی گذرد.  جهان به تازگی در آن ورود پیدا کرده است ولی اینها موضوع اصلی توسعه دنیا است و گامهای خوبی در این زمینه برداشته شده است.

وی در خصوص ICt گفت: در این زمینه به دستاوردهایی رسیده ایم چرا که جهت گیری ها و تربیت ها در کشور در زمینه  ICTصورت گرفت و باید طوری برنامه ریزی کنیم که جزء کشورهای باشیم تا حرفی برای گفتن داشته باشیم.

معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در حوزه بایوتکنولوژی نیز به دستاوردهایی رسیده ایم و مراکز پژوهشی، دانشگاهها باید به گونه ای باشد که با کشورهای دیگر در ارتباط باشیم و امیدواریم در زمینه بایو تکولوژی هم انجام دهیم.

جهانگیری در خصوص فعالیت های ایرانیان در حوزه نانو اظهار خوشحالی کرد و تصریح کرد: از اینکه در حوزه نانو رتبه هفتم را در دنیا داریم خوشحالم چرا که موضوع نانو موضوع مهمی است.

وی در ادامه گفت: کشورها به تازگی شروع به فعالیت در این حوزه کرده اند و ما بنا داریم تا با عزم جدی در این زمینه شاهد اتفاقات خوب و تحولات اساسی در زندگی مردم باشیم.

معاون اول رئیس جمهور اظهار داشت: در حوزه علوم شناختی تاکنون گامهای ابتدایی را برداشته ایم و با تکیه بر دانش و تجربه و ارتباطات خوبمان با کشورهای دیگر این پژوهشگاه علوم شناختی را تاسیس کردیم تا به مقاطع بالاتری در این زمینه برسیم.

جهانگیری افزود: این پژوهشگاه فارغ التحصیلان دکتری و ارشد زیادی داشته است و این موضوع برای دولت نیز پراهمیت است.

وی گفت: انتظارات ما بر آن است که کارهای جدیدی در حوزه علوم شناختی صورت گیرد و پژوهشگاه با وزارت علوم و وزارت بهداشت که پیش نیاز اصلی ایجاد این علم است ارتباطات خوبی داشته باشد تا به این مسائل اساسی و مهم پرداخته شود تا به نقطه اصلی کشور در زمینه علوم شناختی برسیم.

معاون اول رئیس جمهور خطاب به اعضای پژوهشگاه علوم شناختی گفت: با قوت به کار خود ادامه دهیم و دولت هم آنچه که در توانش است کمک می کند تا به جایگاه شایسته ای در این زمینه برسیم.

کد خبر 2390105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha