۲۶ مهر ۱۳۹۳، ۱۴:۱۲

مرندی:

بايد در توليد نهاده هاي دامي و کشاورزي به سوي خودکفائي حرکت کنيم

بايد در توليد نهاده هاي دامي و کشاورزي به سوي خودکفائي حرکت کنيم

تبریز- خبرگزاری مهر: مدیرکل امور روستایی وشوراهای استانداری آذربایجان شرقی گفت: بايد در توليد نهاده هاي دامي و کشاورزي به سوي خودکفائي حرکت کنيم.

به گزارش خبرنگار مهر، ایرج مرندی ظهر شنبه در همايش توانمندسازي روستا از توجه ویژه دولت روحاني به توسعه روستاها خبر داده و گفت: توسعه کشور بدون توسعه روستاها محقق نمي شود.

وی یکی از اولويت هاي دولت تدبیر و امید را توجه به موضوع درياچه اروميه  دانست و افزود: صرفه جوئي در مصرف آب در مصارف خانگي و رعايت الگوي مصرف درکشاورزي  به ویژه با تبدیل آبياري غرقابی مزارع و باغات به قطره اي و باراني (تحت فشار) بایستی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

مرندی بر حفظ منابع آبي کشور تاکید نموده و افزود: برغم اینکه 90 درصد منابع آبي در مصارف کشاورزي است ولی راندمان توليد در این بخش کم بوده و از راندمان تولید جهانی عقب می باشیم.

وی با بیان اینکه  طرح صندوق خرد روستائي با همکاري پست بانک ها در روستاها تشکيل يافته و يا درحال شکل گيري است، افزود: دولت عزم ملي در توسعه و آباداني روستاها دارد و از بعد از انقلاب تاکنون هيچ دولتي به اندازه دولت دکتر روحاني به توسعه و آباداني روستاها توجه نکرده است.

مدیرکل امور روستایی وشوراهای استانداری آذربایجان شرقی با بیان اینکه  بايد در توليد نهاده هاي دامي و کشاورزي به سوي خودکفائي حرکت کنيم، افزود: بایستی با برنامه ريزي از واردات نهاده ها و هم چنین وابستگي به آن رهائي يابيم تابه خودکفائي و شکوفائي اقتصادي برسيم.

وی بر لزوم تکيه بر توليد درازمدت در اقتصاد مقاومتي با توجه به پيام مقام معظم رهبري در رابطه با اقتصاد مقاومتي تاکید نموده و افزود: مسئولين کشور و قواي سه گانه کشور بایستی بي درنگ اقدام به اجراي اقتصاد مقاومتي بکنند.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی با بیان اینکه مردم بايد در بحث توسعه روستائي مشارکت کنند، همانطورکه در زمان جنگ مشارکت مي کردند، افزود: بايد به روستائيان آموزش هاي لازم را در زمينه اشتغال، بيکاري، درآمد و اقتصاد بدهيم و توان فرهنگي و اجتماعي روستاها را در این خصوص بالاببریم.

وی بر رفع تبعيض بين جامعه روستائي و شهري تاکید نموده و افزود: توسعه روستائي يک فرآيند همه جانبه است و بايد در عين حالی که فاکتورهای فرهنگي و اجتماعي  روستاها توسعه می يابد اقتصاد آنها نیز رشد یابد.
 

کد خبر 2391166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha