۲۸ مهر ۱۳۹۳، ۱۳:۱۱

سردار یوسفعلی زاده مطرح کرد:

کم کاری آموزش و پرورش دلیل تأخیر در اعزام دانش آموزان خراسان شمالی به راهیان نور

کم کاری آموزش و پرورش دلیل تأخیر در اعزام دانش آموزان خراسان شمالی به راهیان نور

بجنورد - خبرگزاری مهر: فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه(ع) خراسان شمالی گفت: به دلیل کم کاری آموزش و پرورش امسال اعزام دانش آموزان این استان به اردوهای راهیان نور با تأخیر انجام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسینعلی یوسفعلی زاده پیش از ظهر دوشنبه در جلسه هماهنگی اعزام کاروان های راهیان نور دانش آموزی خراسان شمالی که در محل سالن جلسات ستاد سپاه استان برگزار شد، دلیل تآخیر در اعزام دانش آموزان این استان به اردوهای راهیان نور جنوب کشور را برخی مشکلات و کم کاری ها در آموزش و پرورش اعلام کرد.

وی افزود: امسال اعزام کاروان دانش آموزی در تمامی استان های کشور از پانزدهم مهر ماه آغاز شد و سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی نیز برای اعزام این کاروان ها در تاریخ مزبور آمادگی کامل برای انجام تمام امورات و مأموریت های محوله را داشت اما آموزش و پرورش در انجام وظایف خود در این زمینه کوتاهی کرده و در نتیجه اعزام ها در موعد مقرر انجام نشد.

سردار یوسفعلی زاده با اشاره به این که تمامی وظایف و موارد مربوط به مناطق عملیاتی، اردوگاه، استقرار و اسکان و پذیرش دانش آموزان از تاریخ مقرر از سوی سپاه آماده و مهیا شده بود، اظهار داشت: اما به دلیل آن که بر اساس دستورالعمل امسال ثبت نام دانش آموزان، تخصیص بودجه تغذیه بین راهی و مدیریت اتوبوس ها از مبدأ تا مقصد به عهده آموزش و پرورش بود و این نهاد موارد مزبور را با تأخیر انجام داد؛ اعزام اردوهای راهیان نور دانش آموزان از بیست و هفتم مهر ماه آغاز شد در حالی که بر اساس برنامه می بایست این اعزام ها از پانزدهم مهر ماه انجام می شد.

به گفته وی با وجود این که در دستورالعمل امسال تأمین 50 درصد از هزینه اتوبوس های کاروان های راهیان نور دانش آموزی بر عهده آموزش و پرورش بود اما به دلیل نداشتن بودجه این نهاد در استان، سپاه حضرت جوادالائمه(ع) خراسان شمالی تمامی این اعتبارات را به تنهایی متقبل شد.

سیدمحمد لنگری، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی هم در این نشست با تأیید تأخیر در اعزام کاروان های راهیان نور دانش آموزی این استان، علت این تأخیر را عدم تخصیص بودجه از سوی وزارت آموزش و پرورش ذکر کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین کاروان راهیان نور دانش آموزان خراسان شمالی از شهرستان شیروان صبح روز یکشنبه هفته جاری عازم مناطق سابق عملیاتی جنوب شد و اعزام کاروان های دیگر نیز پس از آن شروع شد.

کد خبر 2392682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha