گفتگوی مهر با نماینده سابق پارلمان الجزایر:

داعش به منافع رژیم صهیونیستی خدمت می کند/تروریسم دشمن مشترک ایران و الجزایر

داعش به منافع رژیم صهیونیستی خدمت می کند/تروریسم دشمن مشترک ایران و الجزایر

نماینده سابق پارلمان الجزایر با بیان اینکه گروه داعش تولید آمریکا و رژیم صهیونیستی است گفت: این گروه به منافع رژیم صهیونیستی خدمت می کند.

محمد حمومه نماینده سابق پارلمان الجزایر در گفتگو با خبرنگار مهر درباره اینکه چرا برخی انقلاب های جهان عرب همچون تونس و لیبی موفقیت آمیز نبوده اند گفت: انقلاب نیازمند برنامه ریزی است و رهبری که بتواند آن را هدایت کند اما انقلاب های این کشورها فاقد این مسائل بودند و به همین خاطر است که به جای تحقق خواسته های مردمی، هرج و مرج و ناامنی چنین کشورهایی را فراگرفته است.

وی درباره گروه تروریستی داعش و اهداف آن گفت: گروه تروریستی داعش مثل فیلم های هالیوود است و سرانجام پایانی دارد. این گروه تروریستی تولید آمریکا و رژیم صهیونیستی است و همچون فیلم های اکشن می ماند با این تفاوت که فیلم های اکشن واقعی نیستند اما گروه داعش به طور واقعی مرتکب جنایت می شود.

حمومه تصریح کرد: این گروه تروریستی وحشی است و هدف آن خدمت به منافع رژیم صهیونیستی است. این گروه به دنبال تخریب چهره اسلام واقعی و آموزه های آن و نیز به نابودی کشاندن جهان عرب است. داعش در حال حاضر مشکل یک کشور خاص نیست بلکه معضلی برای همه جهان است و لذا باید به این مسئله توجه داشت.

محمد حمومه درباره آینده گروه های تروریستی در منطقه نیز گفت: گروه های تروریستی آینده ای نخواهند داشت. مبارزه با داعش و دیگر گروه های تروریستی نباید محدود به عملیات نظامی شود. برای مقابله با تروریسم و افراط گرایی باید همبستگی میان ملت های جهان وجود داشته باشد. این امر اقتضا می کند برنامه های فرهنگی و آگاه سازی تدوین شود. اساتید دانشگاه و علمای دینی نقش مهمی در هوشیار کردن مردم دارند. علاوه براین نقش رسانه های گروهی را نیز در افزایش آگاهی مردم نسبت به خطرات گروه های تکفیری و تروریستی نباید نادیده گرفت.

وی در رابطه با ایران و الجزایر نیز گفت: ایران و الجزایر هر دو کشوری انقلابی و مسلمان هستند که دارای تاریخ طولانی در مبارزه با ظلم و استعمار هستند. دو کشور از تمدن بالایی برخوردار هستند و به دلیل اشتراکات خود ظرفیت زیادی برای همکاری با یکدیگر دارند و در حال حاضر افراط گرایی و تروریسم دشمن مشترک بسیاری از کشورها از جمله ایران و الجزایر است.

نماینده سابق پارلمان الجزایر با اشاره به تحریم های غرب علیه ایران گفت: این تحریم ها برای ایران به ویژه در زمینه علوم سازنده بوده است و باعث افزایش اعتماد به نفس مردم ایران شده است. بسیاری از کشورهای اسلامی نتوانسته اند به چنین جایگاهی دست یابند و همین سبب می شود ایران در آینده ای نزدیک به یک الگو تبدیل شود.

مصاحبه: سمیه خمارباقی

کد خبر 2392883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha