۴ آبان ۱۳۹۳، ۹:۵۹

رضوی خبر داد:

دریاچه نمک از ظرفیت‌های بزرگ اقتصادی قم است

دریاچه نمک از ظرفیت‌های بزرگ اقتصادی قم است

قم - خبرگزاری مهر: معاون برنامه ریزی استاندار قم دریاچه نمک را یکی از ظرفیت‌های بزرگ اقتصادی قم ذکر کرد و گفت: با توجه به شرایط جغرافیایی، قم می‌تواند به عنوان پایلوت انرژی خورشیدی کشور انتخاب شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسن رضوی شامگاه شنبه در نشست خبری که در تالار امام رضا(ع) قم برگزار شد، گفت: استفاده از انرژی نو را به وزارت نیرو پیشنهاد داده‌ایم که با توجه به این که قم سه هزار و ۳۰۰ ساعت تابش آفتاب در سال دارد پایلوت انرژی خورشیدی در استان قم قرار گیرد.

سید حسن رضوی با اشاره به این که مجموعه استانداری قم به مقوله اقتصاد مقاومتی توجه ویژه‌ای دارد گفت: با مجموعه تولید کنندگان و مدیران دستگاه‌های اجرایی جلسات متفاوتی داشته‌ایم و اقدام به تدوین سند عملیاتی با دیدگاه اقتصاد مقاومتی با همکاری دستگاه‌های استان کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه در نگاه خود به اقتصاد مقاومتی باید داشته‌ها و ظرفیت‌های استانی را مورد توجه قرار دهیم، گفت: استان قم از زاویه بحث‌هایی چون گردشگری، مباحث نرم افزاری و مباحث مرتبط با معدن در شرایطی است که می‌تواند در اقتصاد مقاومتی نقش فعالی ایفا کند و جایگزین بسیاری از درآمدهای اقتصادی فعلی در استان شود.

وی همچنین از اقدامات مناسب در استان قم برای تقویت پارک علم و فناوری و مجموعه‌هایی که در راستای مراکز رشد هستند خبر داد و افزود: در این زمینه از ظرفیت‌های بالقوه استان استفاده می‌کنیم و در بخش اقتصاد مقاومتی سعی در بالفعل کردن همه ظرفیت‌ها داریم.

معاون برنامه ریزی استاندار قم دریاچه نمک را یکی از ظرفیت‌های بزرگ اقتصادی قم ذکر کرد و گفت: ظرف ۶ ماه گذشته فراخوانی در وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام دادیم که نحوه استفاده از دریاچه متحول شده و به جای خام فروشی، فرآورده و ارزش افزوده‌ها را با ارزشی بالاتر از ۱۰۰ برابر نسبت به وضعیت کنونی به فروش برسانیم.

 

کد خبر 2409654

برچسب‌ها