۴ آبان ۱۳۹۳، ۱۲:۰۷

بهاری اعلام کرد:

پايگاه مدیریت بحران در شهرك پيامبر اعظم(ص) نيازمند اعتبار برای تجهيز است

پايگاه مدیریت بحران در شهرك پيامبر اعظم(ص) نيازمند اعتبار برای تجهيز است

بندرعباس - خبرگزاری مهر: مديركل مديريت بحران استانداری هرمزگان گفت: پايگاه مدیریت بحران در شهرك پيامبر اعظم(ص) احداث شده كه نيازمند اعتبار براي تجهيز است كه اميدواريم هر چه زودتر بتوانيم اين موضوع را به سرانجام رسانده و شاهد راه اندازی دومين پايگاه ايمن چند منظوره در شهر بندرعباس باشيم.

ارسلان بهاری در گفتگو با خبرنگار مهر با بيان اينكه اعتبارات بحران بايد در اختيار دستگاه تخصصی آن قرار گيرد اظهار داشت:  اختيار نحوه توزيع اعتبارات بحران از قبيل اعتبار بحران خشكسالی در دولت دهم از مديريت بحران گرفته و به معاونت برنامه‌ريزی استانداری‌ها داده شد كه با توجه به تخصصی بودن اين موضوع خواستار بازگشت به روند قبلی هستيم.

وی اضافه كرد: اگر توزيع اين اعتبارات مانند گذشته در اختيار مديريت بحران بود تا كنون حداقل برخی از اولويت‌های مباحث مديريت بحران را در استان رسيدگی می كرديم كه يكی از آنها احداث پايگاه‌های چند منظوره مديريت بحران در شهرستان‌ها و چند نقطه از بندرعباس است.

وی گفت: يكی از پايگاه‌های مديريت بحران و پدافند غيرعامل كه در هفته گذشته به دست استاندار هرمزگان افتتاح شد و در اختيار شهرداری بندرعباس قرار گرفت يك پايگاه مطمئن و امن در شرايط بحرانی برای مردم آن ناحيه از شهر است كه در شرايط عادی به عنوان فضای آموزشي، فرهنگی و ورزشی مورد استفاده قرار می گيرد.

وی يادآور شد: يك پايگاه مشابه نيز در شهرك پيامبر اعظم احداث شده كه نيازمند اعتبار برای تجهيز است كه اميدواريم هر چه زودتر بتوانيم اين موضوع را به سرانجام رسانده و شاهد راه اندازی دومين پايگاه ايمن چند منظوره در شهر بندرعباس باشيم.

اين مقام مسئول با اشاره به شرايط خطرپذيری بالای هرمزگان بيان داشت: قرار گرفتن بر روی چند گسل مهم، موقعيت استراتژيك هرمزگان و همچنين وجود بندر شهيد رجايی به عنوان مهمترين بندركشور و قلب ترانزيت كالا در كنار صنايع بزرگ، اين استان را هدف حوادث طبيعی و غير طبيعی قرار می‌دهد كه همه اين موارد اهميت توجه به بحث مديريت بحران و دارا بودن آمادگی های لازم را بيشتر می كند.

بهاری تاكيد كرد: حوادث طبيعی و غير طبيعی به خودی خود بحران نيستند اگر بتوان آنها را مديريت كرد، اما اين موضوع نياز به داشتن زير ساخت های لازم در كنار آمادگی همه دستگاه های اجرايی و هماهنگ كننده برای مواجه دارد.

وی خاطر نشان كرد: اداره كل مديريت بحران هم اكنون تنها يك دستگاه ستادی و هماهنگ كننده است كه اختيار توزيع اعتبارات مربوط به حوزه تخصصی خود را نيز ندارد و اميدواريم با مساعدت استاندار هرمزگان پيشنهاد بازگشت نحوه توزيع اعتبارات به اين اداره كل به مركز ارائه و مورد موافقت قرار گيرد.

کد خبر 2409673