۴ آبان ۱۳۹۳، ۱۱:۱۷

جعفری:

نظارت و بازرسی از دار قالی در زنجان تدوام دارد /جشنواره فروش فرش در زنجان

نظارت و بازرسی از دار قالی در زنجان تدوام دارد /جشنواره فروش فرش در زنجان

زنجان - خبرگزاری مهر: مدير اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در حال حاضر در استان زنجان 63 هزار بافنده فعال وجود دارد که از این تعداد 17 هزار نفر بیمه تامین اجتماعی شده اند.

محسن جعفری در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: طرح نظارت و بازرسی از دار قالی ها در زنجان از ۳۱ مردادماه سالجاری شروع شده و هدف از اجرای آن این است که افرادی که از بیمه تامین اجتماعی قالیبافان سوء استفاده می کنند شناسایی و افرادی که ذی حق هستند تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه این سازمان نظارت و بازرسی ویژه از دار قالی ها دارد ادامه داد: نظارت و بازرسی از دار قالی ها در زنجان تدوام دارد و این سازمان و سازمان صنعت، معدن بر سامان دهی فعالان حوزه فرش تاکید دارد.

مدير اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، با بیان اینکه تامین اجتماعی برای بیمه قالی بافی متقاضی جدید ثبت نام نمی کند گفت: از آغاز اجرای نظارت و بازرسی از دار قالیبافان بیمه هزار و ۵۵ نفر در زنجان لغو شده است.

جعفری  تاکید کرد: با لغو شدن بیمه این تعداد افراد برای متقاضیان جدید بیمه رد خواهد شد ولی هنوز ثبت نام شروع نشده است. 

مدير اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، دارابودن سن پايين تر از ۵۵ سال، داشتن مدرک فنی و حرفه ای و دريافت كارت قالیبافی از اتحاديه قالیبافان را از جمله اين شرايط  عنوان کرد و گرفتن مدرک فنی و حرفه ای را منوط به قبولی در آزمون دانست.

جعفری افزود: فرشبافان پس از تكميل مدارک می توانند برای دريافت معرفی نامه به این سازمان مراجعه كنند.

وی تصریح کرد: فرشبافان می توانند پس از دريافت معرفی نامه از اين سازمان اقدام به تكميل فرم های مربوطه در سازمان تامين اجتماعی كرده و با پرداخت هفت درصد حق بيمه تعيين شده با عنوان مشاغل آزاد از مزايای بيمه تامين اجتماعی بهره مند شوند. 

مدير اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: متاسفانه برخي اوقات در یک خانه چندين نفر به فرشبافي اشتغال دارند اما به دليل بيمه شدن سرپرست خانوار و تحت پوشش قرار دادن اعضاي خانواده، ديگر اعضا اقدام به استفاده از بيمه تامين اجتماعي نمي كنند. 

جعفری یاد آورشد: تعرفه برای بیمه فرشبافان هر ماه ۳۰ هزار تومان است که هر چهار ماه یک بار به حساب سازمان واریز می شود.

وی به برنامه های این سازمان در شش ماهه دوم سالجاری در استان زنجان اشاره کرد و گفت: جشنواره فروش فرش ۲۲ بهمن ماه در زنجان برگزار می شود.

کد خبر 2409735

برچسب‌ها