۴ آبان ۱۳۹۳، ۱۱:۵۳

چالش جدید دولت بریتانیا؛ افزایش تعداد مشاغل کم‌ درآمد و کاهش میزان مالیات دریافتی دولت

چالش جدید دولت بریتانیا؛  افزایش تعداد مشاغل کم‌ درآمد و کاهش میزان مالیات دریافتی دولت

یک رسانه غربی افزایش تعداد مشاغل کم‌ درآمد و کاهش میزان مالیات دریافتی دولت را به عنوان چالش جدید دولت بریتانیا معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه خبری بی بی سی در گزارشی نوشت افزایش شمار شاغلین در انگلیس یک تصویر اشتباه را از کامیابی دولت در طرح های اقتصادی به عرصه نمایش گذاشته است اما حقیقت امر این است که درآمد شاغلین کمتر از آن چیزی است که باید باشد.

بر اساس آمارهای رسمی شمار شاغلین در انگلیس یک سوم افزایش یافته اما تنها 27 درصد از مردم حقوقی مابین 10 هزار تا 32 هزار پوند دریافت می کنند. 40 درصد از شاغلان سالانه 10 هزار یا کمتر از این مبلغ را به عنوان دستمزد دریافت می کنند.

بر اساس این گزارش نرخ بیکاری در انگلیس به پایین ترین میزان خود از سال 2008 یعنی 6.8 درصد رسیده است و میانگین درآمد 1.25 درصد بوده که با نرخ تورم یعنی 1.2 درصد که از سوی بانک انگلیس منتشر شده است، مطابقت دارد.

حال حداقل درآمدی که دولت انگلیس به ازای هر ساعت تعیین کرده 6.5 پوند است و دستمزد کافی برای رفاه نسبی در انگلیس ساعتی 7.6 پوند و در پایتخت 8.8 پوند است.

شبکه خبری بی بی سی در ادامه این گزارش با اشاره به وجود پنج میلیون و 200 هزار شاغل انگلیسی با دستمزد بسیار پایین گزارش داد افزایش تعداد مشاغل کم‌ درآمد باعث کاهش میزان مالیات دریافتی دولت می شود که این موضوع به چالشی برای دولت تبدیل شده و کابینه را به فکر افزایش میزان حداقل دستمزد فرو برده است.

انتشار این گزارش درحالیست که هفته گذشته دهها هزار نفر از اقشار مختلف انگلیس از جمله معلمان، پرستاران و کارمندان بخش‌ های دولتی در اعتراض به دستمزدهای پایین و ریاضت اقتصادی در شهرهای لندن، گلاسکو و بلفاست تظاهرات کردند.

کد خبر 2409827