۴ آبان ۱۳۹۳، ۱۲:۴۴

حسینی تذکر داد:

نباید در حل مسائل اجتماعی به صورت جزیره ای و احساسی برخورد شود

نباید در حل  مسائل اجتماعی به صورت جزیره ای و احساسی برخورد شود

بیرجند- خبرگزاری مهر: معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: نباید با مسائل اجتماعی به صورت جزیره ای و احساسی برخورد شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسینی صبح یکشنبه در کارگروه اجتماعی فرهنگی اجتماعی خراسان  جنوبی اظهارکرد: بسیاری از مشکلات اجتماعی در جامعه ریشه در مسائل فرهنگی دارد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی  با اشاره به اینکه طی سالیان گذشته اقدامات فرهنگی خوبی در جامعه شروع شده، افزود: در رابطه به ترویج مسائل فرهنگی برخی از مواقع نگاه دولتی پررنگ و برخی مواقع کمرنگ بوده است.

وی با بیان اینکه باید برای حل بسیاری از مسائل و مشکلات موجود در جامعه از ابتدا زیربنای فرهنگی آنها حل شود، بیان کرد: در حال حاضر در رابطه با برخی از مشکلات اجتماعی در جامعه به صورت جزیره ای عمل می شود.

حسینی عنوان کرد: در سرفصل های مسائل فرهنگی توسط دولت اعتبارات زیادی اختصاص می یابد که دراین زمینه مهمترین مشکلی که وجود دارد موازی و جزیره ای عمل کردن در مباحث فرهنگی است.

وی افزود: خراسان جنوبی در مقایسه با سایر استانها پایین ترین درآمد سرانه را دارد و نسبت به دیگر استان ها به لحاظ کاهش نابهنجاری ها جایگاه بسیار خوبی دارد که این عامل نشات گرفته از فرهنگ و باورهای عمیق مردم است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با انقاد از برخی مسئولان گفت: برخی از مسئولین در حل مشکلات اجتماعی جامعه فقط در جلسات شرکت می کنند و در این رابطه هیچ اقدام عملی انجام نمی دهند و فکر می کنند تنها باید دستگاه های متولی این مشکلات را حل کنند.

وی مسئولان را امین نظام و مردم دانست و بیان داشت: باید مسئولان برای حل مشکلات مردم احساس مسئولیت کنند و تنها برای اداره کردن دستگاه های خود تلاش نکنند.

 لزوم همکاری دفتر اتباع بیگانه در ساماندهی کوکان کار

حسینی اظهارکرد: جامعه در حال تحول است که این تحولات سریع اتفاق می افتد و ما باید تلاش کنیم که این تحولات را  مدیریت کنیم چرا که در آینده جامعه از مسیر تعالی خود منحرف می شود که در رخ دادن معضلات اجتماعی ما نیز مسئول  هستیم.

وی با اشاره به اینکه انتقاد کردن و انتقاد پذیرفتن از عوامل ارتقای مسئولان است، افزود: فصل های فرهنگی و اجتماعی  بیشترین تاثیر را در نابهنجاری ها دارد که باید در این زمینه با برنامه ریزی و منسجم حرکت کنیم.

وی با اشاره به اینکه نباید در حل مسائل اجتماعی سلیقه ای و احساسی برخورد کنیم، بیان کرد: بلکه باید نسبت به حل مشکلات اجتماعی فکورانه عمل شود.

وی متذکر شد: دفتر اتباع و مهاجرین بیگانه باید سازمان بهزیستی را در زمینه ساماندهی کودکان کار و خیابانی کمک کند.

حسینی در زمنیه صدور شناسانامه برای کودکان بدون شناسنامه نیز گفت: اداره کل بهزیستی اسامی این افراد را به استانداری ارسال تا برای پیگیری به مرکز ارسال شود.

 

 

کد خبر 2409872

برچسب‌ها