۴ آبان ۱۳۹۳، ۱۴:۱۵

حجت الاسلام لطفیان:

آمادگی 1130 هیئت مذهبی خراسان جنوبی برای برگزاری مراسم عزاداری محرم

آمادگی 1130 هیئت مذهبی خراسان جنوبی برای برگزاری مراسم عزاداری محرم

بیرجند – خبرگزاری مهر: مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه یک هزار و 130 هیئت مذهب در برای برگزاری مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان شناسایی و ساماندهی شده اند، گفت: از فعالیت هیئت های زیرزمینی در استان جلوگیری می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام کاظم لطفیان ظهر یکشنبه در کارگروه اجتماعی و فرهنگی خراسان جنوبی اظهارکرد: اعزام مبلغ به روستاهای خراسان جنوبی از دیروز آغاز شده که پیش بینی می شود در دهه اول محرم 800 مبلغ به روستاهای استان اعزام شوند.

وی با اشاره به اینکه ما به دنبال کارکرد اجتماعی تبلیغ هستیم، افزود: سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در این رابطه کارکرد مطلوبی داشته است.

وی با بیان اینکه در خراسان جنوبی هزار و 130 هیئت مذهبی آماده برگزاری آیین سوگواری هستند، عنوان کرد: برخی از هیئت های مذهبی در استان فاقد مجوز هستند که در ایام عزاداری آقا ابا عبدالله الحسین با فعالیت این هیئت مقابله می شود.

وی ادامه داد: سازمان تیلیغات اسلامی مانع فعالیت هیئت های مذهبی نمی شود و برای هیئت های فاقد مجوز، مجوز موقت صادر می شود و بر عملکرد این هیئت های نظارت جدی صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه در خراسان جنوبی به اندازه کافی مسجد و حسینیه وجود دارد، افزود: با عزاداری در تکایا مقابله خواهد شد.

وی عنوان کرد: در زمینه صدور مجوز به هیئات مذهبی  انقباضی برخورد می شود و از تکثیر هیئت های مذهبی جلوگیری می شود و در حال حاضر تنها برای هیئت های عزادرای بانوان، دانش آموزی و دانشجویی مجوز صادر می شود.

سالم سازی فضای مذهبی باید به صورت گام به گام انجام شود/تاکنون جریان تکفیری تشیع در استان شناسایی نشده است

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی افزود: برای فعالیت برخی هیئت های مذهبی در شرایط خاصی مجور صادر می شود.

وی اظهارکرد: تاکنون در زمینه مداحان اهل بیت(ع) در خراسان جنوبی ساماندهی خوبی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: برای همه مداحان استان کارت شناسایی صادر شده که به دلیلی اینکه در سال جاری بستر آماده نیست  در سال آینده این کارت تحویل مداحان خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ما به دنبال این نیستیم که عزادرای ها  از کوچه و خیابان ساماندهی و به محل خاصی هدایت کنیم، گفت: هم اکنون در عزادارای ها برخی اشکال از جمله زدن طبل و زنجیر وجود دارد که باید سالم سازی فضای عزاداری ها به صورت گام به گام انجام شود.

وی به ظهور پدیده هیئت های زیر زمینی اشاره کرد و گفت: این هئیت ها در خراسان جنوبی شناسایی و جلوی فعالیت انها گرفته خواهد شد.

حجت الاسلام لطفیان با بیان اینکه تاکنون جریان تکفیری تشیع در استان شناسایی نشده است، افزود:ولی دامنه هایی برای فعالیت آنها در استان پهن شده که در صورت مشاهده با این افراد برخورد جدی می شود.

 

 

کد خبر 2410018