اخبار انتخابات تونس؛

دیدگاه رهبران دو حزب تونسی/واکنش سفیر آمریکا به اعتراض رای دهندگان

دیدگاه رهبران دو حزب تونسی/واکنش سفیر آمریکا به اعتراض رای دهندگان

سخنان رهبران احزاب جمهوری و المبادره(ابتکار) پس از انداختن رای خود به صندوق و واکنش سفیر آمریکا به شعارهای ضد دخالت واشنگتن در امور تونس از مهمترین اخبار انتخابات پارلمانی تونس است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه الیوم السابع، احمد نجیب الشابی رهبر حزب جمهوری تونس هنگام انداختن رای خود به صندوق گفت: انتخابات 26 اکتبر سال 2014 به مثابه پایان دوران انتقالی و آغاز مرحله ثبات در اولین جمهوری دموکراتیک در تاریخ تونس برای ساختن آینده تونس و نسلهای بعدی آن است.

از سوی دیگر کمال مرجان رئیس حزب المبادره تونس ابراز امیدواری کرد که انتخابات پارلمانی صرف نظر از نتایج آن به وفاق ملی میان گروه های سیاسی و نجات کشور از شرایط کنونی منجر شود.

وی افزود: این انتخابات آینده کشور را در پنج سال آینده مشخص می کند و حضور گسترده مردم مسرت بخش است.

از سوی دیگر ژاکوب والس سفیر آمریکا در تونس گفت: من از مشاهده استقبال گسترده تونسی ها خرسند شدم. تونس روزی بزرگ را در تاریخ خود سپری می کند. آمریکا صرف نظر از نتایج انتخابات از تونس حمایت می کند. این بسیار خوب است که تونس موفق به برگزاری انتخابات شفاف و فراگیر شود و ناظران از سراسر دنیا را پذیرا باشد.

وی مدعی شد: آمریکا قصد دخالت در اوضاع داخلی تونس را ندارد و من کارت ویژه نظارت از سوی هیئت انتخابات تونس دارم.

این در حالی است که حضور سفیر در یکی از حوزه های رای گیری با واکنش تند رای دهندگان روبرو شد و شعارهایی علیه دخالت خارجی در امور داخلی تونس سر داده شد.

کد خبر 2410245

برچسب‌ها