۶ آبان ۱۳۹۳، ۱۲:۲۴

استقبال محتاطانه روسیه از نتایج انتخابات اوکراین

استقبال محتاطانه روسیه از نتایج انتخابات اوکراین

وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه ای ضمن استقبال از نتایج انتخابات اوکراین ابراز امیدواری کرد که این نتیجه منجر به افزایش قدرت ملی گرایان در سرزمین انقلاب نارنجی نشود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی تلگراف، در این بیانیه روسیه ابراز امیدواری کرده که دولت جدید اوکراین بتوانند روند شکننده صلح در این کشور بویژه مناطق شرقی را وضعیت بهتری ببخشد.

هر چند هنوز نتایج قطعی انتخابات اعلام نشده و تا عصر روز گذشته شمارش آرا ادامه داشت اما با این وجود شمارش نزدیک به 50 درصد آرای مواخذه حکایت از پیروزی احزاب غرب گرا داشته و بر اساس نتایج اعلام شده احزاب تحت حمایت "پترو پوروشنکو" رئیس جمهور، و "آرسنی یاتسنیوک" نخست وزیر، بیشترین میزان رای را کسب کرده اند.

در همین رابطه شب گذشته پوروشنکو اعلام کرد که ظرف 10 روز آینده دولت ائتلافی این کشور شکل خواهد گرفت. انتظار می رود که شش حزب غرب گرای اوکراین بیشترین تعداد کرسی های مجلس را ازآن خود کنند.

روسیه در حالی از نتایج انتخابات اوکراین استقبال کرده که نتایج آن بر مذاق روس گرایان اوکراینی خوش نیامده است. به نظر می رسد چالش اصلی دولت آتی اوکراین پایان دادن به تنش های گازی میان کی یف و مسکو باشد. قرار است ظرف روزهای آینده مذاکرات جدیدی میان نمایندگان دو کشور در این رابطه انجام شود.

مذاکرات قبلی روسیه و اوکراین که در بروکسل انجام شد بدون رسیدن به نتیجه خاصی پایان یافت و مسکو اعلام کرد که پرداخت بدهی های گازی پیش شرط حل تنش های دو کشور در این رابطه است.

کد خبر 2411417

برچسب‌ها