۸ آبان ۱۳۹۳، ۹:۴۶

مرادی در گفتگو با مهر:

مقصر اصلی تصادف سرپل‌ذهاب راننده پراید بود/ تعیین سهم برای راه‌و شهرسازی

مقصر اصلی تصادف سرپل‌ذهاب راننده پراید بود/ تعیین سهم برای راه‌و شهرسازی

کرمانشاه – خبرگزاری مهر: فرمانده پلیس راه کرمانشاه گفت: طبق نظر کارشناسی پلیس برای هر یک از عوامل تصادف پراید با کامیون که منجر به کشته شدن چهار دانش‌آموز شده‌است سهمی در نظر گرفته شده که از 100 درصد آن 25 درصد به پیمانکار یا راه‌ و شهرسازی و 25 درصد نیز مربوط به کامیون تریلی است.

محمد مرادی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص علت تصادف خودروی پراید با کامیون تریلی در محور سرپل ذهاب که منجر به کشته شدن چهار دانش‌آموز و راننده پراید شد گفت: در این حادثه طبق نظر کارشناسی پلیس سه مقصر شناخته شده که مقصر اول راننده پراید و در مراحل بعدی راه و شهرسازی یا پیمانکار احداث مسیر گردنه پاتاق و راننده کامیون تریلی است.

وی افزود: مقصر 50 درصد این تصادف راننده پراید بود و طبق نظر کارشناسی پلیس برای هریک از عوامل تصادف سهمی در نظر گرفته شده که از 100 درصد آن 25 درصد به پیمانکار یا راه‌ و شهرسازی و 25 درصد نیز مربوط به کامیون ترلی است.

فرمانده پلیس راه استان کرمانشاه در پاسخ به این سوال که چه کسی مسئول نصب علائم راهنمایی و رانندگی و هم‌چنین احداث سرعت‌گیر در مسیرهای اینچنینی و گردنه‌هاست گفت: طبق قانون تهیه و نصب علائم در جاده‌های خارج شهر به عهده وزارت راه و شهرسازی  به تبع اداره کل راه و شهرسازی، و در داخل شهرها به عهده شهرداری است.

مرادی در پاسخ به این سوال که چنانچه هر یک از این نهادها در وظیفه قانونی خود قصور کنند با آنها چه برخوردی خواهد شد گفت: در مسیرهایی که نواقص راه و علائم وجود دارد ما مکاتباتی را خواهیم داشت و تذکراتی را به آنها می‌دهیم و چانچه این قصور آنها در تصادفات محرز شده و درصدی را به خود اختصاص دهد طبق نظر کارشناسی ارائه شده توسط پلیس به دستگاه قضا و به تشخیص قاضی با آنها برخورد می‌شود.

فرمانده پلیس راه استان افزود: البته ما خود پیمانکار یا راه‌ و شهرسازی را جریمه نمی‌کنیم، بلکه سهم آنها را در کروکی کارشناسی شده پلیس مشخص و به دستگاه قضا برای رسیدگی تحویل خواهیم داد.

وی در خصوص مسیر دالاهو سرپل ذهاب نیز گفت: با توجه به اینکه در این محور (سرپل ذهاب- دالاهو) این حادثه اتفاق افتاده ما هم به اداره راه و شهرسازی سرپل‌ذهاب و هم دالاهو نامه نوشتیم و تذکراتی را داده‌ایم.

مرادی تصریح کرد: پیش از تعریض این مسیر تمام علائم راهنمایی و رانندگی نصب بود اما گروه‌های عمرانی که در این مسیرکار می‌کنند باید در حین انجام عملیات تعریض اقدام به نصب علائم سیار می‌کردند که متاسفانه انجام نشده است اما در مجموع در حادثه مذکور و تصادف رخ داده بیشترین سهم قطعی یعنی 50 درصد آن مربوط به قصور راننده بوده است.

وی تاکید کرد: در هر تصادفی یک عامل مهترین عامل محسوب میشود که اگر آن وجود نداشته باشد به تبع با وجود همه نواقص تصادف رخ نخواهد داد و در این تصادف عامل اصلی حرکت پراید بوده و عوامل دیگر باعث افزایش شدت حادثه شده است.

کد خبر 2412698

برچسب‌ها