۸ آبان ۱۳۹۳، ۹:۵۱

استاندار كردستان:

سرانه فضای سبز در سنندج اندك است/ لزوم مشاركت مردم در حل معضل ترافيك

سرانه فضای سبز در سنندج اندك است/ لزوم مشاركت مردم در حل معضل ترافيك

سنندج – خبرگزاري مهر: استاندار كردستان با اشاره به گذشته و تاريخ شهر سنندج گفت: در حالي كه اين شهر در گذشته باغ شهر بوده است ولی متاسفانه در حال حاضر ميزان فضای سبز آن اندك است و بايد برای جبران اين كمبود برنامه‌ريزی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمحمد زاهدی شامگاه چهارشنبه در مراسم افتتاح تقاطع غيرهمسطح شهرك بعثت سنندج اظهار داشت: گذشته نشان مي دهد كه سنندج باغ شهر بوده و ميزان فضاي سبز آن نيز بالا بوده است ولي متاسفانه در حال حاضر فضای سبز سنندج اندك است و بايد براي جبران اين كمبود برنامه‌ريزي كرد.

وي با اشاره به لزوم تلاش براي افزايش فضاي سبز در سنندج به عنوان يك اولويت اصلي گفت: سرانه فضای سبز در این شهر بسیار اندک است و با وجود آنکه همتی برای جلوگیری از تغییر کاربری این فضاها ایجاد شده است، اما در کنار آن باید افزایش فضای سبز نیز در دستور كار متوليان امر قرار گيرد.

استاندار كردستان افزود: خوشبختانه ظرفيت‌هاي خوبي در سنندج براي توسعه فضاي سبز وجود دارد و در صورتي كه متوليان امر برنامه ريزي مدون و مستمري داشته باشند می‌توان در اين بخش به وضعيت بهتري دست پيدا كرد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود در اين مراسم به موضوع ترافيك اشاره كرد و گفت: با وجود اینکه شهرداری‌ها متولی ترافیک در شهرها هستند اما باید گفت که این قضیه تنها وظیفه این نهاد نیست و در این راستا بسیاری دیگر از سازمان‌های عمومی و دولتی نیز وظیفه ای بر عهده دارند.

زاهدي با اشاره به نقش مردم در راستاي ساماندهي موضوع ترافيك در شهرهاي مختلف به ويژه سنندج عنوان كرد: مردم و ديگر ادارات و سازمان هاي دولتي مي توانند در اين بخش مشاركت كرده و زمينه را براي ساماندهي موضوع ترافيك فراهم كنند.

وي به فعاليت هاي صورت گرفته در راستاي ساماندهي موضوع ترافيك در سنندج اشاره كرد و يادآور شد: در چند سال اخیر چند اقدام فیزیکی و قابل توجه در بحث عمران شهری به منظور حل معضل ترافیک شهر سنندج توسط شهرداری انجام شده است.

استاندار كردستان با اشاره به لزوم توزيع مراكز خدماتي و رفاهي در مناطق مختلف شهر سنندج عنوان كرد: راه‌اندازی مراکز خدماتی و رفاهی نظیر مراکز عمومی و بزرگ خرید، بانک‌ها و دیگر خدمات در نقاط مختلف شهر سنندج توسط شهرداری و دیگر دستگاه‌های اجرایی برای جلوگیری از مراجعه و تردد شهروندان به نقاط مرکزی شهر می‌تواند در راستاي كاهش ترافيكموثر باشد.

وي بر لزوم فعاليت هاي بيشتر بخش خصوصي و لزوم برون سپاري اين فعاليت‌ها تاكيد كرد و اظهار داشت: برون ‌سپاری بخشی از فعالیت‌های سازمان‌های دولتی به مؤسسات خصوصی مانند دفاتر پیشخوان دولت يكي ديگر از راهكارهاي مهم در راستاي كاهش حضور مردم در مناطق مركزي شهر و در نتيجه كاهش ترافيك است.

زاهدی در پايان سخنان خود با اشاره به الزامات كنوني زندگي شهري يادآور شد: امروزه زندگی شهری در بسیاری زمینه ها از جمله در نوع مصرف و تفریحات برای شهروندان دچار تغییرات و دگرگونی های فراوانی شده است که در این میان بروز معضلات کنونی در مبحث ترافیک و تردد در درون محیط شهری برای شهروندان در معابر از مهمترین این معضلات بشمار می رود و به همين دليل بايد زمينه براي ساماندهي اين گونه معضلات با جلب مشاركت و همراهي خود مردم فراهم شود.

کد خبر 2412701

برچسب‌ها