۸ آبان ۱۳۹۳، ۱۰:۲۵

حجت الاسلام نوروزی:

همایش شیرخوارگان حسینی در قزوین برگزار می‌شود

همایش شیرخوارگان حسینی در قزوین برگزار می‌شود

قزوین- خبرگزاری مهر: مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قزوین گفت: همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی فردا در امامزادگان و بقاع و موقوفات شاخص استان برزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مصطفی نوروزی صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان اظهارداشت: همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی روز جمعه 9 آبان ماه مصادف با ششم محرم الحرام در آستان مقدس امامزاده حسین(ع) و امامزاده علی (ع) راس ساعت 9 صبح برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه نظیر چنین مراسمی روز شنبه 10 آبان ماه راس ساعت 14 در آستان مقدس چهارانبیاء (ص) برگزار می‌شود افزود: هدف از برگزاری این همایش، رساندن پیام مظلومیت امام حسین (ع) و طفل شیرخوار آن حضرت، حضرت علی اصغر(ع) به جهانیان و آشنایی آنان با نهضت عاشورا، پیام اصلاح امت و امر به معروف و نهی از منکر و مبارزه با ظلم ستمگران است.

حجت الاسلام نوروزی بیان کرد: همایش شیرخوارگان حسینی یکی از آئین‌های نیک و پسندیده ما ایرانیان است که در چند سال گذشته رونق خاصی گرفته و با شور، شعور و حلاوت ویژه‌ای در سطح شهرها و روستاهای مختلف برگزار می‌شود.

وی ادامه قزوین نیز یکی از استان‌هایی است که مردم آن با فرا رسیدن محرم در روزهای ابتدایی آن منتظر همایش شیرخوارگان حسینی هستند تا با توسل به شش ماهه اباعبدالله‌الحسین(ع) آبروی خود و اطفال‌شان را وسیله گرفته، به راز و نیاز با خداوند بپردازند و برای مظلومیت سالار شهیدان و یارانش اشک بریزند.

این مسئول تصریح کرد: برنامه‎های همایش شیرخوارگان حسینی در قالب سخنرانی، مداحی، مرثیه‎سرایی، پخش کلیپ شهادت حضرت علی‎اصغر(ع) و برپایی نمایشگاه است که سوگواران حسینی و علاقمندان به خاندان عصمت و طهارت(ع) می‎توانند روح خود را به معنویت برنامه‎ها جلا دهند.

وی ارتقای بصیرت عاشورایی را از مهمترین اهداف همایش شیرخوارگان حسینی برشمرد و افزود: مراسمات عزاداری باید در کنار شور حسینی به معرفت‎افزایی سوگواران کمک کند در حقیقت محرم و صفر تجدید بیعت با آرمان‎ها و ارزش‎های سیدالشهدا (ع) است.

برگزاری مسابقه عكس با موضوع نماز ظهر عاشورا

حجت الاسلام نوروزی تصریح کرد: ستاد اقامه نماز با مشاركت معاونت فرهنگی و اجتماعی، پایگاه مقاومت بسیج و روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین مسابقه عكس با موضوع نماز ظهر عاشورا در جوار امامزادگان و موقوفات استان قزوین برگزار می‌كند.

وی یادآورشد: این مسابقه با هدف تعالی فرهنگ اقامه نماز ظهر عاشورا و نهادینه سازی فرهنگ اقامه نماز اول وقت و زنده نگه داشتن شعائر حسینی در بین عزاداران علی الخصوص نسل نو در جوار امامزادگان و موقوفات برگزار می شود.

این مسئول تصریح کرد: شركت در این مسابقه برای عموم آزاد است و علاقه مندان می توانند آثار خود را با سایز اصلی به آدرس قزوین، بلوارشهیدباهنر، اداره کل اوقاف وامورخیریه استان قزوین، معاونت فرهنگی واجتماعی، کدپستی 3419768179 ارسال کنند.

حجت الاسلام نوروزی یادآورشد: مهلت ارسال آثار:تا تاریخ 2 آذرماه سال جاری مصادف با آخر ماه محرم می باشد و نتایج مسابقه در دهه آخر ماه صفر و همزمان با هفته وقف از طریق پورتال اطلاع رسانی http://qazvin.awqaf.ir اعلام خواهد شد.

کد خبر 2412716