۸ آبان ۱۳۹۳، ۱۰:۳۵

در جلسه شوراي فرهنگ عمومي مطرح شد:

تقدير امام جمعه قم از جديت دولت و مجلس در تصويب قانون امر به معروف

تقدير امام جمعه قم از جديت دولت و مجلس در تصويب قانون امر به معروف

قم - خبرگزاري مهر: امام جمعه قم جديت دولت و مجلس در تصويب قانون امر به معروف و نهي از منكر را قابل تقدير دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم با اشاره به فرارسیدن ماه محرم، جدیت را یكی از عناصر مورد تاكید سیدالشهدا(ع) ذكر كرد و گفت: آن بزرگوار از لحظه حركت به سمت كربلا تا شهادت، بر عنصر جدیت عملا و قولا تاكید فراوان داشت.

امام جمعه قم جدیت را یكی از رمزهای توفیق در مدیریت جهادی دانست و با اشاره به نامگذاری هفته اول محرم به نام هفته امر به معروف و نهی از منكر اظهار كرد: باید در اقامه معروف‌ها به شكل كلیدی و هم در نهی از منكر به شكل اساسی وارد شد.

حجت‌الاسلام سعیدی افزود: گاهی برخی‌ها نسبت به یك منكر اصرار می‌ورزند در حالی كه ریشه ترك معروف در جای دیگری است، بنابراین شناسایی ریشه‌ها بسیار اهمیت دارد.

وی اضافه كرد: در مجلس شورای اسلامی هم دنبال تصویب طرحی هستند كه این دو فریضه الهی بعد از سی و چند سال مورد توجه بیشتری قرار گیرد و من از رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس جمهور تشكر می‌كنم كه در این عرصه وارد شدند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان قم به فرارسیدن هفته كتاب اشاره كرد و گفت: قرار است نمایشگاهی در قم برگزار شود و امیدواریم امر كتاب‌خوانی و مراجعه به كتاب كه یكی از دغدغه‌های مهم رهبر معظم انقلاب است رونق یابد.

امام جمعه قم تاكید كرد: باید تدبیری اندیشید كه رغبت مردم به خصوص جوانان نسبت به مطالعه كتاب بیشتر شود.

کد خبر 2412717

برچسب‌ها