۸ آبان ۱۳۹۳، ۱۰:۴۰

دلپسند خبر داد:

تخصیص 76 درصد اعتبارات خراسان شمالی تا پایان پاییز

تخصیص 76 درصد اعتبارات خراسان شمالی تا پایان پاییز

بجنورد- خبرگزاری مهر: معاون توسعه مديريت و منابع انساني استانداري خراسان شمالی گفت: تا پایان پاییز حدود 76 درصد از اعتبارات استان تخصیص می یابد که این رقم به نسبت سال گذشته افزایش چشمگیری را نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود دلپسند در جلسه شورای اداری خراسان شمالی از افزایش تخصیص اعتبارات این استان در سال جاری با تلاش دولت تدبير و اميد خبر داد و افزود: تا پایان نیمه نخست امسال 54 درصد از اعتبارات خراسان شمالی تخصیص یافت در حالی که در مدت مشابه پارسال این رقم بسیار کمتر بود.

وی با بیان این که تا پایان پاییز حدود 76 درصد از اعتبارات استان تخصیص می یابد، تصریح کرد: این رقم نیز به نسبت سال گذشته افزایش چشمگیری را نشان می دهد و در این زمینه مدیران دستگاه های خراسان شمالی باید تلاش کنند سهم استان را از اعتبارات ملی افزایش دهند.

دلپسند در ادامه با اشاره به هفته امر به معروف و نهی از منکر، اظهار کرد: اگر معروفات در جامعه گسترش یابند منکرات خود به خود یا از بین رفته و یا به حاشیه می روند.

به گفته وی در آموزه های قرآنی و دینی توجه ویژه ای به فریضه امر به معروف و نهی از منکر شده چرا که هدف اصلی این فریضه در واقع طلب خیر برای مردم و پرهیز از هر گونه سلب آرامش از جامعه است.

دلپسند امر به معروف و نهی از منکر را دارای مراحل قلبی، زبانی و عملی ذکر و اظهار کرد: در مرحله قلبی مؤمن با دیدن کار خوب دیگران خوشحال شده و شادمانی در چهره او نمایان می شود و با مشاهده عملی ناپسند نیز در درون اندوهگین شده و این ناراحتی را در چهره خود نیز نشان می دهد.

وی اضافه کرد: در مرحله زبانی فرد مسلمان تنها با سخن گفتن مخاطب خود را تشویق به انجام کاری و یا دوری از عملی می کند اما در مرحله عملی که آخرین مرحله امر به معروف و نهی از منکر است اگر فرد با تذکر لسانی دست از عمل زشت خود برنداشت یا کار معروف را انجام ندارد باید جلوی او را گرفت.

دلپسند یکی از مهم ترین معروفات را اقامه نماز دانست و با بیان این که نماز پرچم، علامت و نشانه اسلام و محور قبول تمامي اعمال ديني  است، اظهار کرد: مدیران دستگاه های استان باید به برپایی نماز اهتمام کافی داشته باشند و تلاش بیشتری برای اقامه این فریضه در ادارات انجام دهند.

معاون ستاد احياي امر به معروف و نهي از منكر خراسان شمالی همچنین با انتقاد از کمبود پیوست فرهنگی در ساخت و سازها و اماکن استان، تصریح کرد: می بایست دستگاههاي متولي مساجد و مراكز رفاهي و بين راهي نواقص مربوط به نمازخانه ها را در این اماکن برطرف کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم ولی قلیچی به عنوان مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌المللی استانداری خراسان شمالی، محمد سویدانلویی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، مجید صبوری مدیر شعب بانک کشاورزی خراسان شمالی و عبدالله یوسفی رئیس سازمان جهاد کشاورزی به حاضران معرفی شدند.

کد خبر 2412730

برچسب‌ها