۸ آبان ۱۳۹۳، ۱۰:۳۸

فاضلیان:

چرخه ترک اعتیاد در گلستان ناقص است

چرخه ترک اعتیاد در گلستان ناقص است

گرگان - خبرگزاری مهر: رییس کل دادگستری گلستان با بیان این که برنامه ای برای ترک اعتیاد معتادان داخل کمپ ها وجود ندارد گفت: نبود برنامه باعث شده چرخ ترک اعتیاد در گلستان ناقص باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد فاضلیان، صبح پنجشنبه در گفتگو با رسانه های استان، گفت: برای معتادانی که در حال ترک هستند مراقب های بعد از خروج مهم است، علی رغم این که یک سال از آیین نامه مراقبت های پس از ترک توسط قوه قضائیه گذشته، اما هنوز ساختار تعریف شده در این چرخه توسط متولیان اجرا نشده است.

وی از وجود مشکل در نگهداری معتادان پر خطر خبر داد و افزود: استان گلستان به حداقل سه کمپ ترک اعتیاد اجاری نیاز دارد که در این رابطه با ارگان های مختلف و متولی مانند استانداری همکاری لازم را داشته باشند.

وی بیان کرد: در حالت خوشبینانه ۷۰ درصد افرادی که ترک کرده اند دوباره به مواد روی می آروند.

فاضلیان تصریح کرد: تا زمانی که آیین نامه مراقبت بعد از خروج که آبان سال گذشته از سوی رئیس قوه قضاییه ابلاغ شد، اجرایی نشود، چرخه درمان معتادین ناقص می ماند.

وی از امضای تفاهم نامه برای پیشگیری از اعتیاد و درمان خبر داد و افزود: در این راستا معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، تفاهم نامه هایی با بهزیستی، آموزش و پرورش و اداره کل زندان های استان امضا کرده است.

رئیس کل دادگستری گلستان اظهار کرد: قضات ما در بخش مبارزه با توزیع کنندگان و فروشندگان مواد مخدر احکام سنگینی صادر می کنند و به هیچ عنوان جایی برای مسامحه و گذشت با قاچاقچیان وجود ندارد.

احمد فاضلیان در ادامه سخنان خود با بیان این که فقط سه ورودی استان کنترل می شود افزود : این کنترل ها در حالیست که استان ۱۴ مبادی ورودی و خروجی دارد که نیازمند کنترل و نظارت  به منظور جلوگیری از ورود مواد مخدر است.

کد خبر 2412751