۸ آبان ۱۳۹۳، ۱۰:۳۹

حجت الاسلام سرداری:

درآمد شهری اردبیل 100 میلیارد از بودجه مصوب کمتر است/ رکود اقتصادی در شهرداری

درآمد شهری اردبیل 100 میلیارد از بودجه مصوب کمتر است/ رکود اقتصادی در شهرداری

اردبیل – خبرگزاری مهر: عضو شورای اسلامی شهر اردبیل با انتقاد از عدم توجه شورا و شهرداری در خصوص کاهش درآمدها طی سال جاری گفت: درآمد شهرداری اردبیل طی سال جاری 100 میلیارد تومان کمتر از بودجه مصوب بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدرضا سرداری شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای شهر اردبیل اضافه کرد: طی چند سال اخیر به دلیل شرایط اقتصادی کشور و منطقه درآمد شهرداری اردبیل براساس بودجه سالانه محقق نمی شود که امسال این کاهش چشمگیر بوده است.

وی با بیان اینکه بودجه امسال شهرداری اردبیل ۲۳۵ میلیارد تومان مصوب شده است، ادامه داد: از این رقم تاکنون ۱۵۰ میلیارد تومان محقق شده و حدود ۱۰۰ میلیارد تومان کاهش را نشان می دهد که جای نگرانی دارد.

عضو شورای اسلامی شهر اردبیل کاهش درآمدهای شهرداری را به کاهش خدمات نسبت داد و با طرح این سئوال که شورا و شهرداری نباید از این موضوع نگران بوده و برای رفع آن فکری بکنند، تصریح کرد: صرف اینکه در پایان سال به مردم بگوییم درآمد شهرداری کاهش یافته و بالطبع خدمات ارائه شده نیز کمتر شده مشکل را حل نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه بیشترین محل درآمد شهرداری اردبیل از محل صدور پروانه است، متذکر شد: با توجه به فرا رسیدن فصل سرما و کاهش ساخت و سازها درآمد این مجموعه کاهش می یابد، ضمن اینکه به دلیل شرایط جوی هزینه های خدمات نیز افزایش می یابد، در این صورت عدم بودجه کافی مشکلات زیادی را ایجاد خواهد کرد.

سرداری با تاکید براینکه کاهش درآمد به تناوب در شهرداری های سایر استانها نیز بوده است، تاکید کرد: اما بسیاری از شهرداری های استانها با توسعه و جذب سرمایه گذاری و مشارکت کاهش درآمدهای خود را ترمیم داده اند، اما ما در این زمینه موفق نبوده ایم.

شهرداری اردبیل از رکود بودجه ای خارج شود

وی کسری بودجه شهرداری اردبیل را رقم قابل توجه دانست و عنوان کرد: چرا نباید اتاق فکر شهرداری و شورا به این موضوع توجه نداشته باشد، اگر فکری در این زمینه صورت نگیرد به مشکل خواهیم خورد.

عضو شورای شهر اردبیل با درخواست از اتاق فکر شهرداری برای ارائه گزارش هشت ماهه بیان داشت: اتاق فکر شهرداری باید بگوید که امسال چه جلساتی برگزار کرده و چه گره هایی از مشکلات شهر اردبیل را باز کرده است.

وی با بیان اینکه باید اتاق فکر از رکود بیرون بیاید و شهرداری را از رکود بودجه ای خارج کند، یادآور شد: شهرداری اردبیل هم اکنون در رکود اقتصادی است، اگر اعضا اتاق فکر شهرداری می توانند کاری بکنند، انجام دهند، اگر نه با شجاعت از اتاق فکر خارج شوند تا شورا از مراکز علمی و افراد باتجربه بهره بگیرد.

سرداری با تاکید بر اینکه شورا و شهرداری باید مسئله کاهش و کمبود بودجه را جدی بگیرند، ادامه داد: نمی شود که شهرداری به دلیل کمبود بودجه با هر نیاز مالی نسبت به فروش املاک خود اقدام کند، این قابل قبول نیست، این کارها مدیریت شهری شورا را به چالش می کشد. اینگونه مشکلات باید در شورا و اتاق فکر شهرداری بررسی شود.

وی با اشاره به برخی مشکلات شورا و عدم همکاری هیئت رئیسه شورا با سایر اعضا متذکر شد: برای اولین بار در تاریخ شورای اردبیل مصوبات آن در فرجه ۱۰ روزه به فرمانداری اردبیل ارسال نشد که به همین دلیل مورد رسیدگی قرار نگرفت و برگشت خورد تا دوباره در شورا مصوب شود، اما این بار نیز به دلیل عجله بیش از اندازه، مصوبات بدون امضا یکی از اعضا شورا ارسال شد.

این عضو شورای شهر اردبیل با بیان اینکه نباید این اتفاقات در شورا رخ دهد، افزود: باید سبک سیاقی در پیش گرفته شود که روال قانونی و عادی شورا پیگیری شود، نه اینکه درخواست رسمی اعضا از هیئت رئیسه شورا دو ماه بدون پاسخ بماند، بدون پاسخ گذاشتن منطقی درخواست قانونی شورا غیرقابل دفاع است و باید هیئت رئیسه رویه خود را تغییر دهد.

کد خبر 2412757

برچسب‌ها