۸ آبان ۱۳۹۳، ۱۴:۲۳

نبوی:

طرح مدیریت بحران شهرسازی در دست اقدام است

 طرح مدیریت بحران شهرسازی در دست اقدام است

ساری - خبرگزاری مهر: مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مازندران گفت: طرح مدیریت بحران شهرسازی در دست اقدام است.

 به گزارش خبرنگار مهر، سید یدالله نبوی ظهر پنجشنبه در همایش قدردانی از فعالان عرصه پدافند غیرعامل مازندران در سالن اجتماعات جمعیت هلال احمر مازندران، اظهار کرد: اهمیت پدافند غیرعامل به اندازه‌ای است که مقام معظم رهبری بر آن بسیار تاکید داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل سپر دفاعی در برابر تهاجمات دشمن است گفت: پدافند غیرعامل مجموعه اقدامات غیرمسلحانه در شرایط تهدید و اقدامات غیرنظامی دشمن است.

نبوی افزود: در 6 ماهه نخست امسال کارگروه های 12 گانه تخصصی تشکیل شد که شریان‌های اصلی استان در‌آن‌ها مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت 6 جلسه هم‌اندیشی و 3 جلسه مشترک با دبیران شهرستان‌ها تشکیل شد.

وی تصریح کرد: با توجه به این که در شهرستان‌ها کمیته پدافند نداشته‌ایم، افزود: با همکاری فرمانداران، کمیته‌های شهرستانی در 22 شهرستان شکل گرفت و بیش از 50 جلسه شهرستانی برگزار شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مازندران گفت: آموزش محور برنامه‌های پدافند غیرعامل بوده که با همکاری سازمان‌ها برای 2 هزار نفر و در شهرستان‌های تابعه بیش از 40 ساعت نفر آموزش داشته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات موثر در شناسایی زیرساخت‌ها، طرح پژوهش طبقه‌بندی ثقل و شناسایی مراکز ذخیره سازی اقلام ضروری بود.

نبوی با اشاره به تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل گفت: این طرح که نقشه راه محسوب می‌شود فاز اول و دوم آن به انجام رسیده و فاز سوم در حال انجام است.

وی با بیان این که طرح مدیریت بحران شهرسازی در دست اقدام است خاطرنشان کرد: مازندران یک استان حادثه خیز در مقابله با موانع طبیعی است و در همین زمینه طرح‌های رزمایشی بیشتر مورد توجه قرار گرفت.

مدیرکل پدافند غیرعامل مازندران تاکید کرد: با توجه به این که حفاظت از مراکز ثقل، حیاتی و اساسی استان، محور اصلی پدافند غیرعامل هستند تصمیم بر آن شد که این مراکز بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 39 مرکز ثقل و حیاتی استان مورد توجه و ارزیابی قرار گرفت که مدیران هم در این مورد اهتمام خاصی داشته‌اند.

این مقام مسول با تاکید بر این که همه باید در حفظ زیرساخت‌ها و حفاظت از جان انسان‌ها گام اساسی بردارند بیان داشت: در راستای حفظ ضوابط ساختمان تفاهم نامه‌ای با نظام مهندسی امضا شد تا این سازمان در 6 ماهه دوم امسال برای کارشناسان برنامه توجیهی داشته باشد.

وی در ادامه افزود: در هفته پدافند غیر عامل بیش از 100 برنامه محوری و شاخص تدارک دیده شده بود که 80 درصداین برنامه‌ها عملیاتی شد.

وی در بخش دیگر از آموزش دهیاران در زمینه پدافند غیر عامل خبر داد و گفت: آموزش 1600 دهیار در دستور کار قرار دارد. 

کد خبر 2412877