مسعود بارزانی:

هر لحظه که اقتضا كند نیروهای پیشمرگه بیشتری به کوبانی اعزام می کنیم

هر لحظه که اقتضا كند نیروهای پیشمرگه بیشتری به کوبانی اعزام می کنیم

رئیس اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که هر لحظه که اقتضا شود نیروهای پیشمرگه بیشتری را به عین العرب (کوبانی) اعزام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق امروز در بیانیه ای اعلام کرد: اقلیم کردستان آمادگی دارد نیروهای بیشتری از پیشمرگه ها را به شهر عین العرب سوریه (کوبانی) اعزام کند.

در این بیانیه آمده است: ارسال کمک به برادران و خواهرانمان در کوبانی در شرایطی که در معرض حمله قرار دارند یک واجب ملی است تا این شهر به دست تروریست ها نیفتد.

در ادامه بیانیه گفته شده است: در هر لحظه که اقتضا كند نیروهای بیشتری به کوبانی اعزام خواهد شد تا تروریست ها را از این شهر اخراج کنیم.

وی درباره اینکه آنکارا چگونه با اعزام نیروهای پیشمرگه به سوریه از طریق اراضی ترکیه راضی شده است گفت: اعزام نیروهای پیشمرگه بدون موافقت مسئولان ترکیه و هماهنگی با آمریکا امکانپذیر نیست. جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در گفتگوی تلفنی با من اعلام کرد که مسئولان ترکیه را برای اجازه ورود نیروهای پیشمرگه به کوبانی راضی خواهد کرد. پس از نشست 3 جانبه اقلیم کردستان، آمریکا و ترکیه آنکارا به طور رسمی موافقت خود را با اعزام نیروهای پیشمرگه به کوبانی اعلام کرد.

خاطرنشان می شود نخستین گروه از نیروهای پیشمرگه روز گذشته از طریق اراضی ترکیه وارد شهر عین العرب (کوبانی) در سوریه شدند.

کد خبر 2412909

برچسب‌ها