۸ آبان ۱۳۹۳، ۱۴:۲۱

مسافر آستانه:

فرهنگ دقاع مقدس به زبان هنر در جامعه جاری شود/اردبیل میزبان کنگره شهدای تئاتر

فرهنگ دقاع مقدس به زبان هنر در جامعه جاری شود/اردبیل میزبان کنگره شهدای تئاتر

اردبیل – خبرگزاری مهر: دبیر کنگره شهدای تئاتر کشور تاکید دارد که فرهنگ دفاع مقدس به زبان هنر در جامعه جاری شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین مسافر آستانه بعد از ظهر پنج شنبه در نشست خبری کنگره شهدای تئاتر کشور گفت: نقش سیاسی، نظامی، امنیتی و فرهنگی دفاع مقدس بر همگان روشن است و امروز وظیفه هنر تبیین ارزش های دفاع مقدس است.

وی با تاکید به اینکه در وضعیت فعلی به جای جنگ نظامی جنگ فرهنگی داریم، اضافه کرد: هنر باید بتواند فرهنگ دفاع مقدس را در جامعه ساری و جاری کند.

مسافر آستانه افزود: آماج حمله های فرهنگی بر همگان روشن است و سازمان بسیج هنرمندان نه در پی دفاع بلکه تحقق آرمان های فرهنگی برنامه هایی را در دستور کار قرار داده است.

وی از جمله این برنامه ها را برگزاری کنگره شهدای تئاتر برشمرد و افزود: آمار شهدای تئاتر کل کشور دو هزار و ۴۳۴ نفر است.

دبیر کنگره شهدای تئاتر تاکید دارد که هنرمندان باید بتوانند در قالب این کنگره ها در تبیین نقش دفاع مقدس و ارزش های آن مقطع اقدام کنند.

به گفته مسافر آستانه نتایج هر کنگره در قالب کتابچه استخراج می شود تا دستاوردهای هر کنگره مورد استفاده هنرمندان قرار گیرد.

به گفته مسافر آستانه کنگره تئاتر ۱۲ آذر ماه در اردبیل برگزار خواهد شد و تجدید برگزاری آن در سال بعد بستگی به کیفیت برگزاری در سال جاری دارد.

مستند شهدای هنرمند اردبیل تولید می شود

در این جلسه همچنین رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل از شناسایی ۴۲۸ شهید رشته تئاتر در استان خبر داد.

عظیم دشتی با بیان اینکه در ابتدا شهدای هنرمند شناسایی شده و سپس یادواره شهدا برگزار می شود، اضافه کرد: در عین حال برگزاری کنگره فرصتی در راستای تبیین اهداف شهدا است.

وی از جمع آوری آثار و زندگی نامه شهدای استان خبر داد و اضافه کرد: این مجموعه زیر چاپ رفته و علاوه بر این مستند شهدا در حال ساخت است.

کد خبر 2412915