۸ آبان ۱۳۹۳، ۱۵:۲۸

گزارش مهر از لیگ کشتی/

کشتی‌گیران صبا به دنبال تصاحب جایگاه نماینده اندیمشک در صدر جدول

کشتی‌گیران صبا به دنبال تصاحب جایگاه نماینده اندیمشک در صدر جدول

قم - خبرگزاری مهر: مرحله سوم لیگ کشتی جایزه بزرگ باشگاه‌های کشور در حالی از امروز آغاز می‌شود که تیم کشتی صبای قم به دنبال تصاحب جایگاه نماینده اندیمشک در صدر جدول است.

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات لیگ کشتی باشگاه های کشور در دو بخش آزاد و فرنگی موسوم به مسابقات جایزه بزرگ، امروز در همدان از سر گرفته می‌شود و تیم کشتی صبای قم که پیش از این در رده دوم جدول کشتی فرنگی قرار داشت باید روی تشک برود.

تیم صبای قم در مسابقات لیگ کشتی جایزه بزرگ باشگاه‌های کشور در بخش کشتی فرنگی در مسابقات شرکت کرده است اما در بخش آزاد حضور ندارد.

در مسابقات امسال ۱۴ تیم حاضر هستند که ۸ تیم در بخش کشتی آزاد و ۶ تیم در بخش کشتی فرنگی در مسابقات شرکت می کنند چنان که تیم کشتی صبای با تیم های پاستور اندیمشک، نفت مسجد سلیمان، شهدای هفتم تیر تهران، پیام نور تهران و شورای شهر کرج هم‌گروه است.

در کشتی آزاد نیز تیم های کفایتی خراسان رضوی، پرشین قائم شهر، جهانبخت توفیق تهران، گاز مازندران، صنایع غذایی سحر همدان، ستارگان ساری، بیمه رازی تهران و شورای شهر کرج حضور پیدا کرده اند.

وضعیت جدول رده بندی و امیدواری صبا به صدرنشینی

تا پایان مرحله دوم این مسابقات، تیم کشتی صبای قم عملکرد دلپذیری داشته است و پشت سر تیم پاستور اندیمشک که از فرنگی کاران نامدار خوزستانی استتفاده می کند، در رده دوم جدول قرار گرفته است.

صبا با کسب مجموع ۱۷۰ امتیاز و با ۲۰ امتیاز کمتر از تیم پاستور اندیمشک دوم است و پس از صبای قم تیم‌های شهدای هفتم تیر تهران با ۱۵۰ امتیاز، پیام نور تهران با ۱۴۰ امتیاز، شورای شهر کرج با ۱۲۰ امتیاز و نفت مسجد سلیمان با ۸۰ امتیاز در رده های بعدی قرار گرفته اند.

نکته قابل توجه در مورد جدول کشتی فرنگی این است که تیم قعرنشین نفت مسجد سلیمان در مرحله نخست در مسابقات شرکت نکرد و اگر در آن مرحله حاضر بود، حداقل یکی دو پله بالاتر از رتبه کنونی اش قرار می گرفت.

در جدول کشتی آزاد که صبا در آن حضور پیدا نکرده، صدر جدول در اختیار تیم گاز مازندران است و تیم های بیمه رازی تهران، شورای شهر کرج و کفایتی خراسان رضوی در تعقیب این تیم هستند.

ترکیب تیم کشتی صبا و حضور اخباری و زینتی رفاه

تیم کشتی صبای قم در مسابقات قهرمانی کشور با ترکیبی از کشتی گیران جوان و با تجربه شرکت کرده و نتایج این تیم در ۲ مرحله آغازین، نشان دهنده غنای قابل توجه کشتی قم در بخش فرنگی است.

در وزن ۵۹ کیلوگرم شیرزاد بهشتی طلا، در وزن ۶۶ کیلوگرم وحید میرفتح الهی، در وزن ۷۱ کیلوگرم فرشاد بلفکه و مهدی عطارد، در وزن ۷۵ کیلوگرم یوسف اخباری، در وزن ۸۰ کیلوگرم علی زینتی رفاه، در وزن ۸۵ کیلوگرم داود عابدین زاده، در وزن ۹۸ کیلوگرم حسین فتحی نژاد و سرانجام در دسته سنگین وزن ۱۳۰ کیلوگرم مهدی نوری ترکیب تیم کشتی صبای قم را تشکیل می دهند.

روح الله میکائیلی و ناصر مهرآرا مربیان تیم صبا هستند و سرپرستی این تیم بر عهده مسعود صفوی است و در راه حضور این تیم در مسابقات جایزه بزرگ، نباید از تلاش های هیئت کشتی قم و محسن حلوایی رئیس این هیئت به سادگی گذر کرد.
 
دو پیروزی و ۲ شکست در مرحله نخست

در مرحله نخست رقابت های کشتی فصلی جایزه بزرگ باشگاه های کشور یادواره قهرمان جهان و المپیک جهانبخت توفیق که در سالن شهید بابایی قزوین برگزار شد تیم کشتی صبا در رده سوم قرار گرفت.

در آن مسابقات، تیم صبا با کسب ۲ پیروزی و ۲ شکست به کار خود پایان داد در حالی که در مسابقه نخست خود با نتیجه ۲۸ بر ۷ پیام نور تهران را شکست داد و سپس ۲۳ بر ۱۴ شورای شهر کرج را مغلوب کرد.

صبا در ادامه ۲ شکست میلی متری را متحمل شد و ابتدا با نتیجه ۱۸ بر ۱۷ برابر شهدای هفتم تیر تهران بازنده شد و در آخرین مسابقه دور نخست، ۱۷ بر ۱۹ به پاستور اندیمشک باخت.

در آن مرحله تیم شهدای هفتم تیر تهران، قهرمان شد اما نکته جالب این که همین تیم در مرحله دوم در بین ۶ تیم، ششم شد.

درخشش صبا در مرحله دوم

صبا در مرحله دوم مسابقات نمایش بهتری داشت که حاصل آن صعود یک پله ای در جمع امتیازات بود البته در این دور، یک تیم به جمع حاضران اضافه شده بود.

صبا در مرحله دوم ابتدا برابر پیام نور تهران به میدان رفت و پس از تساوی در جمع امتیازات تیمی و انفرادی، صبا با امتیاز فنی حریف خود را شکست داد.

دومین مسابقه صبا برابر قهرمان مرحله نخست برگزار شد که صبا در این مبارزه هم با اقتدار و با نتیجه ۲۵ بر ۹ پیروز شد اما شکست صبا برابر پاستور اندیمشک در مسابقه سوم با حساب ۲۳ بر ۱۱سبب شد صبا فرصت صدرنشینی را از دست بدهد.

صبا برای تثبیت رده دوم خود در جدول ۲۳ بر ۱۴ شورای اسلامی کرج را شکست داد و سپس در پنجمین و آخرین مسابقه خود در این مرحله در یک مبارزه نفس گیر ۱۸ بر ۱۷ نفت مسجد سلیمان را از پیش رو برداشت و با کسب رتبه دوم این مرحله در مجموع در رده دوم قرار گرفت.

به دنبال کسب سهمیه جهانی هستیم

محسن حلوایی رئیس هیئت کشتی قم در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: صبا می‌تواند با کسب عنوان قهرمانی سهمیه حضور در مسابقات کشتی باشگاه های جهان را کسب کند.

حلوایی اظهار کرد: کشتی‌گیران تیم صبای قم مرحله نخست فصل جاری مسابقات لیگ جایزه بزرگ کشتی فرنگی باشگاه‌های کشور را با کسب مقام سوم و مرحله دوم را با اختصاص مقام دوم و عنوان نایب قهرمانی به پایان رسانده‌اند و در مرحله سوم به فکر کسب مقام نخست هستند.

وی افزود: جایزه این رقابت‌ها به صورت نقدی پرداخت می‌شود و تیم‌های اول تا سوم جدول رده بندی نهایی نیز به سهمیه حضور در مسابقات کشتی فرنگی جام باشگاه‌های جهان دست می یابند بنابراین فرنگی کاران صبای قم قصد دارند بهترین عملکرد خود را در این مرحله به نمایش بگذارند.

رئیس هیئت کشتی استان قم افزود: برای حضور در مرحله نهایی مسابقات لیگ کشتی جایزه بزرگ باشگاه‌های کشور تمرینات صبا همچنان در خانه کشتی فجر مجموعه ورزشی جواد‌الائمه(ع) منطقه نیروگاه قم برگزار شد و امیدوارم حاصل تلاش‌های صورت گرفته برای موفقیت این تیم به ثمر بنشیند.

کد خبر 2412948

برچسب‌ها