۸ آبان ۱۳۹۳، ۱۶:۵۱

علیمردانی:

سهم دولت در زمینه سرمایه گذاری در صنایع بزرگ استان زنجان ادا نشده است

 سهم دولت در زمینه سرمایه گذاری در صنایع بزرگ استان زنجان ادا نشده است

زنجان - خبرگزاری مهر: نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس گفت: سهم دولت در زمینه سرمایه گذاری در صنایع بزرگ استان زنجان ادا نشده بايستي حركت هاي جديدي در این بخش با محوریت بخش خصوصی در صنایعی نظیر پتروشیمی،صنعت خودرو سازی ، پالایشگاه و صنایع بزرگ معدنی انجام پذیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن علیمردانی امروز در نطق پیش از دستور خود در مجلس شورای اسلامی با تقدير و از حضور رياست جمهوري  و اعضاي  دولت يازدهم در استان زنجان  افزود: این سفر خوشبختانه منجر به تصويب طرح هاي مهمي در استان گرديد كه سال ها مطالبه و دغدغه اينجانب و ساير نمايندگان استان بود.

وی ادامه داد:  از حضور گسترده مردم بزرگوار استان در مراسم استقبال و همچنين تلاش و همت موثر مدیران استان بویژه استاندار در برنامه ريزي اين سفر، مراتب  تقدير و تشكر خود را اعلام مي دارم.

علیمردانی افزود: اميدوارم طرح هاي مهم مصوب اين سفر استاني، خصوصا دو خطه كردن راه آهن زنجان -  قزوين، راه اندازي منطقه وي‍‍ژه اقتصادي، ايجاد شهرك تخصصي برق، الكترونيك و IT، توسعه دانشكده هاي صنعتي، گازرساني به كليه روستاهاي استان، كمك به توسعه آبياري تحت فشار و حل و فصل مشكلات شركت پتروشيمي زنجان، در عمل منجر به نتايج مطلوب گرديده و موجبات رونق اقتصاد، توسعه كارآفريني و كاهش نرخ بيكاري در منطقه و همچنين افزايش رفاه و آسايش براي شهروندان بزگوار زنجاني، را فراهم آورد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس با تقدیر از اقدامات  مقدماتی مسئولان کشوری و استانی برای بازگشایی مسیر پادگان افزود: از مسئولین کشور جابجایی کامل پادگان و زندان مرکزی از بافت مسکونی شهر به خارج از محدوده شهر زنجان را درخواست نمایم.

علیمردانی افزود: خداوند متعال را شاکرم که با تدابير امام جمعه محترم، استاندار ساعي و مجموعه نمايندگان عزیز، فضای بسیار مناسب و آرامی در سطح استان ایجاد شده است كه عملا زمينه را براي انجام كارهاي زيربنايي و توسعه اي وحضور فعال بخش خصوصي در حوزه اقتصاد، صنعت، معدن، گردشگري، كشاورزي و خدمات را فراهم مي آورد، با نويد اين فضا در استان، از كليه فعالان بخش خصوصي، سرمايه گذاران، كارآفرينان و بنگاه داران دعوت مي نمايم از قابليت هاي ويژه اين استان از جمله موقعيت ممتاز و استراتژيك جغرافيايي و همجواري با هفت استان، وجود متخصصين و نخبگان جوان، منابع آبي مناسب، وجود ظرفيت هاي توريستي و گردشگري، طبيعت زيبا و دلنواز زنجان و طارم و ساير پتانسيل هاي ارزشمند اين استان، بهره مند گردند.     

وی با بیان اینکه در خصوص سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملي و مديريت جهادي بايستي همه مسئولین و خدمتگذاران و ملت بزرگ ايران در قبال تحقق منویات مقام معظم رهبری، بایستی احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند افزود: در حوزه فرهنگ، انتظارات بيشتر است مسلماََ توسعه فرهنگي، مي تواند زمينه ساز توسعه اقتصادي گردد، ضمن اينكه آسيب ها و تهديدات در مقوله فرهنگ بسيار جدي هست كه برنامه ريزي و عزم جدي تر، مسئولين را مي طلبد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس گفت: در مقوله اقتصاد، رويكرد اقتصاد مقاومتي راه گشاست لذا مي طلبد عزم و اراده جدي دولت براي تعامل با بخش خصوصي و استفاده از سرمايه هاي خرد مردمي براي اجراي طرح هاي عظيم اقتصادي استمرار يابد، حركت اخير دولت براي حمايت جدي تر از صادرات تا حصول نتيجه ادامه پيدا كند، هزينه هاي عمومي اداره مملكت مديريت شود و شاخص بهره وري به اصلي ترين عامل ارزيابي دستگاه ها و سازمان ها، تبديل گردد.  

علیمردانی افزود: از آنجائیکه استان زنجان ارتقاء رتبه صنعتی خود را از ۱۵ به زیر ۱۰ هدف گذاری کرده، گمرک فعلی که حتی جوابگوی وضعیت كنوني نیست، نخواهد توانست جوابگو باشد، لذا ارتقاء گمرک زنجان از مدیریت به اداره کل مورد درخواست میباشد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس تاکید کرد: سازمان مالیاتی کشور به جای فشار آوردن به بخش آدرس دار و شناسنامه دار تولید و صنعت کشور، عاملان فرارهاي مالياتي نظیر دلالان و سفته بازان را رصد كرده و مطالبات خود را از آنان بگیرد.

علیمردانی افزود: با توجه به اهمیّت  و اولویّت حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست در کشور، ضروری است، اقدامات عاجلی برای جلوگیری از تخریب آن و پیشگیری از زمین خواری در کش. ر به عمل آید و زمینه ی توسعه و گسترش فضای زیستی مناسب فرآهم گردد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس  در ادامه افزود: نمايندگان مردم در خانه ملت و كليه مسئولين كشوري، به نمايندگي از مردم بزرگ ديار غواصان دريادل،   پايتخت شور و شعور حسيني، دعوت مي نمايم تا در هشتم محرم(یازدهم آبان ماه)، در دسته عزارداري حسينيه اعظم زنجان حضور يابند تا از نزديك ببينند نداي يا حسين و يا ابالفضل عزاداران زنجاني را كه عظمت و بزرگي آن، دنيا را به تحير واداشته است.

علیمردانی تاکید کرد: عظمت اين دسته حسيني، با هيچ معادله دنيوي و مادي قابل تحليل نيست  اين حركت خودجوش و ريشه دار مردمي، نشان از دلدادگي و عشق زنجانيان به حسين بي علي و ابوالفضل العباس (عليهم السلام) و حركت عظيم عاشورا دارد.

وی ادامه داد: از تلاش و كوشش نیروهای نظامی، انتظامی و دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی و سربازان گمنام امام زمان (عج) در جاي جاي كشور عزيزمان، به دليل عملكرد ستودني و ممتازشان در ایجاد امنیت و آرامش در مرزها و دردرون کشور، علیرغم وجود التهاب و تنش های گسترده در کشورهای منطقه كه بي ترديد در سايه تدابير و رهنمودهاي مقام معظم رهبري، حاصل گرديده است  تقدیر می نمایم.

علیمردانی باتاکید بر اینکه مسئولين و جناح ها و گروه هاي سياسي بايستي هوشيار باشند و همت گمارند، تا روز به روز، حلقه هاي اتحاد، برادري و همبستگي در كشور، محكم تر و منسجم تر گردد  افزود: رمز اصلي پيروزي انقلاب و مقاومت سرافرازانه در دوران دفاع مقدس فقط و فقط اتحاد و يكدلي بوده و در شرايط حساس كنوني، رمز استمرار عزت و سرافرازي ايران اسلامي و توسعه كشو وحدت است.

کد خبر 2412992

برچسب‌ها