۹ آبان ۱۳۹۳، ۹:۱۶

ابتکار:

افزایش بارش ­های اخیر وضعیت دریاچه ارومیه را بهتر کرد/ ضرورت همکاری کشاورزان منطقه برای احیای دریاچه

افزایش بارش ­های اخیر وضعیت دریاچه ارومیه را بهتر کرد/ ضرورت همکاری کشاورزان منطقه برای احیای دریاچه

تبریز – خبرگزاری مهر: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به اینکه افزایش بارش های اخیر وضعیت دریاچه ارومیه را بهتر کرده است، گفت: امیدواریم با تلاش مسئولان استان های شمال غرب کشور شاهد احیای این دریاچه باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، معصومه ابتکار عصر پنج شنبه در حاشیه جلسه خود با فعالان محیط زیست و سازمان های مردم نهاد آذربایجان شرقی در جمع خبرنگاران بر ضرورت همکاری کشاورزان منطقه برای احیای دریاچه ارومیه تاکید کرد و افزود: اقدامات دولت برای احیای دریاچه وضعیت دریاچه ارومیه را بهتر کرده است و طرح های جدیدی نیز همچون پایش، لایروبی و احیا رودخانه‌ها، بازنگری‌های در مورد سدها، آموزش کشاورزان، اصلاح الگوی کشت و اصلاح الگوی آبیاری در جلسات هیئت وزیران مطرح می شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه بارورسازی ابرها‌ یک طرح غیرکارشناسی است‌، افزود: اصلاح الگوی کشت و روش های آبیاری می توان نتایج بهتری برای وضعیت دریاچه داشته باشد.

ابتکار همچنین با بیان اینکه نهادهای مختلف برای احیای دریاچه ارومیه وظایف مشخصی دارند، ادامه داد: سازمان های مردمی و فعالان محیط زیستی نیز باید با آموزش و اطلاع رسانی به کشاورزان و مردم منطقه، سازمان حفاظت محیط زیست را در بحث نجات دریاچه ارومیه یاری دهند.

وی با تاکید بر ضرورت افتتاح مرکز هماهنگی، پایش و آینده پژوهی دریاچه ارومیه ابراز داشت: این مرکز امروز در تبریز به بهره برداری رسید و با توجه به اقدامات آینده و نیز طرح های دردست اجرا لازم بود این مرکز برای پایش دریاچه ارومیه ایجاد شود.

ابتکار در خصوص این مرکز همچنین گفت: مرکز هماهنگی، پایش و آینده‌ پژوهی دریاچه ارومیه در زمینی به مساحت یک‌ هزار و ۲۵۰ متر مربع با هدف ارزیابی اثرات زیست محیطی طرح‌های توسعه موجود و جدید موثر بر دریاچه ارومیه و ایجاد شبکه پایش مستمر منابع زیست بوم ایجاد شده است.

کد خبر 2413022

برچسب‌ها