۹ آبان ۱۳۹۳، ۹:۵۷

مهر گزارش می دهد/

همدانی ها جواب منتقدین را دادند/ تجلیل از برندهٔ مدال نقرهٔ المپیک ۱۹۵۶ ملبورن در همدان

همدانی ها جواب منتقدین را دادند/ تجلیل از برندهٔ مدال نقرهٔ المپیک ۱۹۵۶ ملبورن در همدان

همدان _خبرگزاری مهر:مرحله سوم و پاياني رقابت‌های كشتي آزاد و فرنگي لیگ جایزه بزرگ باشگاه های کشور يادواره محمد مهدی يعقوبی قهرمان المپيك و جهان در حالی از روز گذشته در سالن ابن سینا همدان در حال برگزاری است که علاقه مندان پر شور کشتی همدان با حضور خود در این سالن جواب منتقدان که معتقد بودند از این بازیها استقبال نخواهد شد را دادند.

به گزارش خبرنگار مهر، مرحله سوم و پاياني رقابت‌های كشتي آزاد و فرنگي لیگ جایزه بزرگ باشگاه های کشور يادواره محمد مهدی يعقوبی قهرمان المپيك و جهان از روز پنجشنبه ۸ آبان ماه به مدت دو روز در سالن ابن سینا همدان برگزار می شود.

در این رقابت ها در رشته آزاد ۷ تیم و در رشته کشتی فرنگی نیز ۵ تیم در این مسابقات شرکت کرده‌اند.

در کشتی آزاد همدانی‌ها با دو تیم جوانان سحر و تیم بزرگسالان سحر در این مسابقات شرکت می‌کنند که در تیم جوانان مرتضی فرزین فر در وزن ۵۷ کلیوگرم، حسین شادی در وزن ۶۱ کیلوگرم، لطیف مومنی در وزن ۶۵ کیلوگرم، نیما الهی قادی در وزن ۷۰ کیلوگرم، عباس یزدانی، امیر غلامی در وزن ۷۴ کیلوگرم، دانیال شریعتی نیا در وزن ۸۶ کیلوگرم، رضا کشاورز در وزن ۹۷ کیلوگرم و مهدی گنبدانی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم حضور دارند.

همچنین در تیم بزرگسالان سحر محمدحسین سلطانی در وزن ۵۷ کیلوگرم، حسن مرادقلی در وزن ۶۱ کیلوگرم، سوسلان رومانوف، محمد یوسفی در وزن ۶۵ کیلوگرم، ختاگ تسابولوف، سعید داداش پور در وزن ۷۰ کیلوگرم، جعفر قاسمی در وزن ۷۴ کیلوگرم، علیرضا کریمی در وزن ۸۶ کیلوگرم، جمال میرزایی در وزن ۹۷ کیلوگرم و جعفر شمس ناتری در وزن ۱۲۰ کیلوگرم برای همدان کشتی می‌گیرند.

شورای اسلامی شهر البرز، گاز مازندران، گروه ساختمانی کفایتی خراسان، بیمه رازی و جهانبخت توفیق تهران نیز از دیگر تیم های شرکت کننده در رشته آزاد هستند.

در رشته فرنگی نیز ۵ تیم شهدای هفتم تیر تهران، پیام نور تهران، گروه جراحی پاستور اندیمشک، نفت مسجد سلیمان و صبای قم شرکت کرده اند.

این به نام مسابقات یادواره محمد مهدی يعقوبی قهرمان المپيك و جهان نامگذاری شده است.

محمدمهدی یعقوبی (زادهٔ ۱۳۰۹ در قزوین) کشتی‌گیر آزادکار سابق ایرانی است که برندهٔ مدال نقرهٔ المپیک ۱۹۵۶ ملبورن و مدال برنز قهرمانی جهان ۱۹۵۱ هلسینکی شده‌است.

کشتی

یعقوبی در المپیک ۱۹۵۶ ملبورن هم حضور داشت که با دو برد برابر کشتی‌گیران مصر و آمریکا و یک باخت ضربه فنی از رشید محمدبکف کشتی‌گیر شوروی حذف شد.

در قهرمانی جهان ۱۹۵۷ به مقام پنجم رسید و در المپیک ۱۹۶۰ رم هم با دو پیروزی برابر کشتی‌گیران سان مارینو و کره جنوبی، یک مساوی مقابل رقیب ترک و شکست از تاداشی آسایی ژاپنی به مقام هفتم رسید.

اما مراسم افتتاحیه این مسابقات تنها با تجلیل از محمد مهدی یعقوبی همراه بود و جایگاه خبرنگاران و اصحاب رسانه نیز با مشکلاتی همراه بود که رفت  امد را برای این قشر زحمتکش با مشکل مواجه کرده بود.

از روزهای قبل از برگزاری این مسابقات منتقدان مانورهاییبر عدم استقبال مردم همدان از این مسابقات داده بودند اما روز پنجشنبه علاقه مندان پرشوری برای تماشای این مسابقات به سالن ابن سینا آمده بودند و جواب این منتقدان را دادند.

هواداران کشتی

همزمانی برگزاری این مسابقات با ماه محرم نیز حال و هوایی خاصی در سالن ابن سینا ایجاد کرده بود و نوای یا حسین یا حسین تماشاگران از جمله آنها بود همچنین در وقت معرفی تیم‌ها با توجه به ایام محرم به جای موزیک معمول، از ضرب و زنگ یکی از مرشدهای ورزش باستانی استفاده شد.

کد خبر 2413037