گزارش رسانه غربی درباره حمایت آمریکا و انگلیس از تکفیریها؛

افشای آموزش فرمانده نظامی چچنی داعش توسط سرویسهای اطلاعاتی آمریکا و انگلیس

افشای آموزش فرمانده نظامی چچنی داعش توسط سرویسهای اطلاعاتی آمریکا و انگلیس

یک رسانه غربی در گزارشی اعلام کرد که فرمانده نظامی چچنی گروه تروریستی داعش توسط سرویس های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس آموزش دیده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، هفته نامه نیوزویک در گزارشی اعلام کرد: ابوعمر چچنی فرمانده نظامی گروه داعش که اسم واقعی آن "طارخان" است توسط دستگاه های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس آموزش دیده است.

این هفته نامه به نقل از پدر ابوعمر چچنی نوشت: ابوعمر زمانی که در ارتش گرجستان بود توسط سرویس های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس آموزش دید و "تماز" برادر بزرگتر وی نیز که جنگجوی سابق در چچن بود مغز متفکر داعش است.

پدر ابوعمر چچنی در ادامه گفت که پسرش طارخان مدتی به عنوان نخبه در سرویس اطلاعات گرجستان فعالیت می کرد و همچنین کارمند وزارت کشور بود که به استفاده از شیوه های خشن شهرت دارد.

در ادامه گزارش گفته شده است: طارخان در سال 2006 به نیروهای ارتش گرجستان پیوست و این نیروها تحت نظارت آمریکا آموزش نظامی می دیدند و پس از آن وی برای پیوستن به دستگاه اطلاعات گرجستان انتخاب شد و وظیفه شناسایی یگان تانک های روسیه در سال 2008 در جریان جنگ گرجستان و روسیه به وی واگذار شد.

پدر ابوعمر چچنی درباره تماز دیگر پسرش نیز گفت: تماز با خانواده خود به سوریه منتقل شد. وی در حال حاضر در سوریه به سر می برد و هرگز ظاهر نمی شود. تماز مغز متفکر عناصر چچنی در گروه داعش در عراق و سوریه است و در تحرکات خود لباس های نظامی برتن نمی کند.

اظهارات پدر این دو تروریست درباره پسرانش توسط یک مقام نظامی گرجستان که خواست نامش فاش نشود تایید شد. پدر تماز و ابوعمر چچنی مسیحی است اما مادر این تروریست ها در خانواده ای مسلمان تربیت شده است.

کد خبر 2414220

برچسب‌ها