۱۱ آبان ۱۳۹۳، ۱۴:۱۲

حجت الاسلام سالک:

عاشورا درس ایستادگی است نه مذاکره با ظالمان

عاشورا درس ایستادگی است نه مذاکره با ظالمان

اصفهان – خبرگزاری مهر: نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: درس عاشورای حسین درس مذاکره نیست بلکه عاشورا درس بزرگ ایستادگی در برابر ظالمان عالم را در خود نهفته دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام احمد سالک پیش از ظهر در مراسمی که به مناسبت بزرگداشت روز ۱۳ آبان برگزار شد، با اشاره به اینکه مکتب عاشورایی امام حسین (ع) به ما درس امر به معروف و نهی از منکر می دهد، اظهار داشت: کربلای امام حسین (ع)   مکتب امر به معروف و نهی از منکر است و به ما این درس بصیرت را می‌دهد که فریب ظواهر را نخورید.

وی تاکید کرد: درس عاشورای حسین درس مذاکره نیست بلکه عاشورا درس بزرگ ایستادگی در برابر ظالمان عالم را در خود نهفته دارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این فرمایش امام حسین (ع) که من برای احیای دین جدم قیام کردم،   ادامه داد: در واقع یکی از بزرگ ترین درس های عاشورا انجام تکلیف برای حفظ دین و نفی انواع بدعت‌ها و انحراف‌هایی است که توسط حکومت بنی امیه به جامعه اسلامی شیعه القاء شده بود.

وی عاشورای حسینی را الگویی برای حوادث مشابه در طول تاریخ دانست و تاکید کرد: امام حسین (ع) برای عمل به انجام وظیفه در راه احیای دین قیام کرد و به راستی شعار "هیهات من الذله" را که درسی برای افراد با بصیرت تمام جهان است عینیت بخشید.

حجت الاسلام سالک با اشاره به اینکه ایام ۱۳ آبان امسال با عاشورای حسینی مصادف شده و پیام ویژه ای را در خود نهفته دارد، اضافه کرد: در واقع وجه مشترک عاشورای حسینی و ۱۳ آبان دشمن شناسی، دشمن ستیزی، زمان شناسی و ادای تکلیف است.

وی با بیان اینکه ۱۳ آبان مصادف با سه رویداد تاریخی برای جمهوری اسلامی ایران است، ابراز داشت: نخستین پیام ۱۳ آبان نبرد حق علیه باطل است و حضرت امام خمینی (ره) با الگوگیری از نهضت امام حسین (ع) و با همکاری آحاد ملت همیشه در صحنه ایران وعده الهی در زمینه یاری اهل حق را  تحقق بخشید.

 رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی مبارزه با استکبار جهانی  را دومین پیام ۱۳ آبان است دانست و بیان داشت:  هدف استکبار جهانی نابودی اصل دین اسلام در مبارزه با جمهوری اسلامی ایران است و در هین ارتباط داعش به عنوان یکی از گروه های  دست پرورده آمریکا و سازمان‌های امنیتی و جاسوسی در جهان از دلارهای آمریکا علیه شیعان سود می جوید.

وی اضافه کرد: رهبران شیعه با اقتدا بر فرموده حضرت علی (ع) که "عده ای اصل دین را نشانه رفته‌اند، اما من حکومت را رها می‌کنم برای اینکه از دین حمایت کنم" همواره در برابر نابودی دین ایستاده‌اند.

حجت الاسلام سالک مقاومت، استقامت و وحدت را سومین پیام ۱۳ آبان دانست و اظهار داشت: امروز در کنار بیش از ۲۳ هزار شهید در گلستان شهدا ایستاده‌ایم و به استکبار جهانی اعلام می‌کنیم که اسلام مرز نمی‌شناسد بنابراین ما با قدرت بر سر عمل و توجه به عترت و قرآن کریم ایستاده‌ایم و آمریکا و اسرائیل هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

وی در ادامه با اشاره به تاثیر ولایت فقیه و رهبری در هدایت جامعه ابراز داشت: رهبران نظام جمهوری اسلامی ایران پای دفاع از دین ایستاده‌اند و استکبار هرچه هم تلاش کند به اهداف خود در ایران نخواهد رسید.

کد خبر 2414468

برچسب‌ها