۱۲ آبان ۱۳۹۳، ۱۱:۰۱

اخبار حوزه انتظامی استان سمنان/

افزایش ۵ درصدی کشف انواع سرقت در استان سمنان/ مرگ راننده خودرو سواری در میامی

افزایش ۵ درصدی کشف انواع سرقت در استان سمنان/ مرگ راننده خودرو سواری در میامی

سمنان - خبرگزاری مهر: افزایش ۵ درصدی کشف انواع سرقت، مرگ راننده خودرو سواری در میامی و جان باختن بانوی ۵۳ ساله در محور دامغان، عناوین اخبار حوزه انتظامی استان سمنان بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس پلیس آگاهی استان سمنان از افزایش پنج درصدی کشف انواع سرقت در این استان خبر داد و گفت: ۹۲ درصد سرقت های خودرو با تلاش کارآگاهان مبارزه با سرقت کشف شده است.

سرهنگ داوود رسولی فر به اقدامات پلیس آگاهی این استان در حوزه مبارزه با سرقت اشاره کرد و از افزایش پنج درصدی سرقت در هفت ماهه سال جاری خبر داد و اظهار داشت: با توجه به تشکیل قرارگاه مشترک مقابله با سرقت از اواخر خرداد امسال پیگیری و کشف این جرم به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در سالجاری ۶۱.۵ درصد سرقت های موتورسیکلت کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از افزایش ۱۳ درصدی برخوردار است.

رئیس پلیس آگاهی استان سمنان، به استفاده از موتورسیکلت های سرقتی در برخی جرایم اشاره کرد و گفت: پیشگیری و مقابله با این جرم در اولویت قرار گرفت به گونه ای که سرقت موتورسیکلت در این مدت ۱۰ درصد کاهش یافت.

 رسولی فر همچنین برای پیشگیری از سرقت به شهروندان هشدار داد، حتی المقدور از خودروهای دارای سامانه های "ایمویلایزر" سویچ های هوشمند استفاده کنند، شب ها خودرو را در پارکینگ قرار دهند و از رهاسازی خودرو هنگام خرید خودداری کنند.

وی توصیه کرد: از قفل های کتابی در بستن درهای مغازه و منزل استفاده شود، درهای آکاردونی برای درهای ورودی منازل تعبیه کنند، اسناد و مدارک با ارزش و به خصوص پول و طلاجات را به صندوق امانات سپرده و از نگهداری در منازل خودداری کنند، مغازه ها و اماکن را به دوربین مداربسته با قابلیت ذخیره بالا تجهیز کنند.

خواب آلودگی، مرگ راننده خودرو سواری را در میامی رقم زد

وقوع یک فقره سانحه رانندگی در محور فرعی ری آباد به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اعلام شد که در آن واژگونی سواری پژو در محور روستایی شهرستان میامی، مرگ راننده را رقم زد.

ماموران کلانتری مرکزی برای بررسی موضوع به صحنه اعزام شدند و در ۱۵ کیلومتری روستای ری آباد، یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ واژگون شده را مشاهده کردند.

در این سانحه راننده خودرو به علت شدت جراحات وارده در دم فوت کرد و سرنشین این خودرو نیز مجروح شد که برای مداوا به بیمارستان انتقال یافت.

کارشناس پلیس راه استان سمنان، علت واژگونی خودرو را خواب آلودگی راننده اعلام کرد.

بانوی ۵۳ ساله بر اثر واژگونی وانت جان باخت

برابر اعلام پلیس راه استان سمنان وقوع یک فقره سانحه رانندگی به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ شهرستان دامغان اعلام شد که در پی آن واژگونی وانت در محور دامغان - شاهرود موجب مرگ بانوی ۵۳ ساله سرنشین خودرو شد.

در این سانحه که بر اثر بی توجهی به جلو راننده در کیلومتر ۱۲ محور دامغان - شاهرود رخ داد، راننده نیز مصدوم شد.

کد خبر 2414820

برچسب‌ها