۱۵ آبان ۱۳۹۳، ۰:۰۲

در جلسه شورای اسلامی شیراز عنوان شد:

دلایل لغو طرح توسعه حرم شبیه بهانه تراشی است/ تعداد مشاوران شهرداری شیراز بیش از نیاز است

دلایل لغو طرح توسعه حرم شبیه بهانه تراشی است/ تعداد مشاوران  شهرداری شیراز بیش از نیاز است

شیراز – خبرگزاری مهر: نطق پیش از دستور و سخنرانی اعضای شورای شهر شیراز در جلسه علنی روز چهارشنبه شورا بیشتر به انتقاد به موضوعات مطرح شده درباره لغو طرح توسعه حرم اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم شعرا عضو شورای شهر شیراز عصر چهارشنبه در شصت و هفتمین جلسه شورای شیراز، با بیان اینکه حفظ و بازسازی خانه های تاریخی و ثبت شده برای به نمایش گذاشتن فرهنگ و هنر اسلامی دیرین شیراز مورد تایید است، تصریح کرد: ولی آنچه تاکنون در بافت تاریخی شهر رخ داده تخریب تدریجی این آثار به علت عدم توجه و نگهداری خانه های تاریخی است که ممکن در اثر یک زلزله چند ریشتری بر سر ساکنان آوار شود.

وی ادامه داد: همچنین سرمایه گذاری برای احیا و بهسازی خانه های تاریخی به عنوان مراکز گردشگری و زائرسرا به علت عدم صدور مجوزهای لازم متوقف و انگیزه لازم را برای سرمایه گذاری سلب کرده است.

عضو شورای اسلامی شیراز تاکید کرد: اگر این وضع ادامه پیدا کند از بافت قدیم شیراز جز ویرانه های باقی نخواهد ماند.

عضو دیگر شورای شهر نیز در این جلسه گفت: طرح توسعه حرم که در سال 89 به تصویب شورای عالی راه و شهرسازی رسید و با بودجه مجلس شورای اسلامی قسمتی از آن نیز اجرا شد، یک شبه لغو شد و برای رادیوهای بیگانه خوراک تبلیغاتی تهیه کرد.

محسن معین تاکید کرد: اگر وزارت راه و شهرسازی و سازمان میراث فرهنگی در آن زمان موضوعات کارشناسی را مورد توجه قرار نداده اند باید به صراحت اعلام و علیه آنها اعلام جرم شود که چرا مردم شیراز و مجلس را به بیراهه برده اند و اگر توسط مشاور تحت امر وزارت راه و شهرسازی نقشه ها تقدیم نشده، این موضوع ربطی به مردم شیراز ندارد.

وی افزود: جالب است برای موضوعات مهمی نظیر تصویب طرح تفصیلی بافت تاریخی باید مدت ها در انتظار نوبت بود ولی برای لغو طرح توسعه حرم چند روزه تصمیم گیری و از طریق روزنامه ها ابلاغ می شود.

عضو شورای اسلامی شیراز عنوان کرد: از سال 89 تاکنون در مورد توسعه حرم هیچ اختلافی بین استانداری و ادارات راه و شهرسازی و میراث فرهنگی و تولیت نبوده است و در این طرح هیچ تناقضی با اصول میراث فرهنگی مشاهده نشده است.

دلایل لغو طرح توسعه حرم شبیه بهانه تراشی است

عضو دیگر شورای اسلامی شیراز نیز در صحن علنی شورا عنوان کرد: معرفی شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) در سفر مقام معظم رهبری به این شهر موضوعی بود که با توجه به وجود حرم حضرت شاهچراغ (ع)و دیگر امامزادگان واجب التعظیم صورت گرفت و بعد از آن روح تازه معنوی در کالبد شیراز و استان فارس شکل گرفت.

احمدرضا نقیب زاده یادآور شد: توسعه کالبدی حرم مطهر شاهچراغ از جمله مواردی بود که بر اساس تاکید مقام معظم رهبری در دستور کار مسئولین استان قرار گرفت و طرح تهیه شده برای محدوده ای 57 هکتاری که توسط شرکت مسکن سازان به عنوان نماینده سازمان عمران و بهسازی وزیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی تهیه و پس از تصویب در شورای شهر و کمیسیون ماده پنج جهت تصویب به شورای عالی معماری و شهرسازی ارسال و به تصویب رسید.

وی گفت: در چند روز اخیر شاهد انتشار خبری مبنی بر لغو مصوبه طرح توسعه حرم با دلایلی که بیشتر شبیه بهانه تراشی است.

عضو شورای اسلامی شیراز در ادامه تاکید کرد: حفظ هویت تاریخی و بناهای با ارزش از جمله ویژگی های طرح مذکور است و در طرح صرفا 20 هکتار برای توسعه حرم های مطهر لحاظ شده و 37 هکتار باقی مانده با تاکید بر رعایت ضوابط سازمان مقرر شده به عنوان منطقه خدمات زیارتی و گردشگری به کار گرفته شود.

تعداد مشاوران شهرداری شیراز بیش از نیاز است

دیگر عضو شورای اسلامی شیراز در این جلسه گفت: بالاترین امر به معروف و نهی از منکر امر به معروف مسئولین در نظام اسلامی است زیرا تاثر فرامین و دستورات آن ها و همچنین تاثیرات تصمیم گیری های آن ها بر جامعه اسلامی بسیار زیاد است و گاه یک تصمیم اشتباه لطمات جبران ناپذیری را بر پیکره امت اسلامی وارد می کند.

غلام علی ترابی اضافه کرد: اگر فردی از افراد جامعه دچار خطا، لغزش و گناه شود تاثیر آن بر محیط های پیرامونی خود به مراتب کمتر از همان خطا در جایگاه مسئولیت در نظام اسلامی است.

وی گفت: شنیده شده است که روزانه مبالغ زیادی از بیت المال صرف تهیه غذا از رستورانهای مجلل سطح شهر در سازمان ها و دوائر مختلف می شود.

عضو شورای اسلامی شیراز گفت: تعداد زیادی از افراد تحت عنوان مشاور بیش از نیاز و بعضا تخصص خود مشغول به کار در بخشهای مختلف شهرداری هستند که گاها به کارگیری آن ها به سفارش اشخاص خاص بوده است.

کد خبر 2415798

برچسب‌ها