۱۶ آبان ۱۳۹۳، ۹:۳۱

حق لطفی در گفتگو با مهر:

راهداران قزوین در بازگشایی مسیر برای نجات جان روستائیان گرفتار در برف الموت نقش موثری ایفا کردند

راهداران قزوین در بازگشایی مسیر برای نجات جان روستائیان گرفتار در برف الموت نقش موثری ایفا کردند

قزوین- خبرگزاری مهر: مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: با تلاش 14 راهدار الموت و تسریع در بازگشایی مسیر برفی و در یک کار جمعی با تلاش راهداران و امدادگران دو روستایی گرفتار در برف از مرگ حتمی نجات یافتند.

به گزارش خبرنگار مهر، در پی گرفتار شدن دو روستایی اهل الموت در مناطق کوهستانی استان قزوین و نجات جان آنها پس از سه روز گرفتاری در برف جواد حق لطفی مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین در گفتگو با خبرنگار مهر از تلاش راهداران برای نجات جان این شهروندان تشکر کرد.

وی افزود: پس از گرفتار شدن دو نفر از روستائیان که برای چرای دام خود به مناطق کوهستانی رفته بودند در برف و کولاک شدید مراتب به راهدارخانه مینودشت اعلام شد و با هماهنگی لازم بلافاصله بسیج نیروها و امکانات برای کمک رسانی آغاز شد.

حق لطفی بیان کرد: در روز چهارشنبه صبح یک گروه راهداران با یک دستگاه لودر و دو دستگاه خودروی کمک دار به منطقه پیچ بن و گرمارود به سمت تنکابن اعزام شدند که این منطقه در ارتفاع سه هزار و 300 متری قرار دارد و بازگشایی مسیر به سختی انجام شد.

برف روبی

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین تصریح کرد: روز پنجشنبه نیز یک دستگاه بلدوزر دیگر به منطقه اعزام شد تا عملیات بازگشایی تکمیل شود که در هر ماموریت هفت نفر و در مجموع 14 نفر از راهداران الموت برای نجات جان دو روستایی اقدام کردند.

این مسئول اظهارداشت: در این منطقه بیش از سه متر برف باریده بود که عملیات بازگشایی مسیر برای عبور امداد گران در کولاک شدید صورت گرفت که پس از ورود یک فروند چرخبال هلال احمر محل دقیق گرفتار شدن روستائیان شناسایی شد و تا زمان بازگشایی و ورود امداد گران ارسال آذوقه از طریق هوایی انجام شد که خوشبختانه با حضور بموقع امدادگران جمعیت هلال احمر استان قزوین و تنکابن سرانجام دو نفر از روستائیان از مرگ حتمی نجات یافتند.

حق لطفی گفت: این کار با لطف الهی و هماهنگی تیم امداد و نجات هلال احمر، راهداران منطقه الموت با نجات جان دو نفر از اهالی منطقه با موفقیت به پایان رسید که جا دارد از همه کسانی که با جسارت و حس انسان دوستی خود در بدترین شرایط آب و هوایی موجب نجات جان انسانهای گرفتار در برف شدند بویژه راهداران اداره راه و شهرسازی الموت خالصانه تقدیر و تشکر شود.
 
دامداران الموتي كه در روز ۱۳ آبان در ميان برف و كولاك اسير شده و مسير بازگشت خود را گم كرده بودند بعد ازگذشت ۳ روز، باعمليات جستجو و نجات توسط امدادگران تيم واكنش سريع جمعيت هلال احمر استان قزوين و همراهي تيم امداد هوايي نجات يافتند.

در این حادثه پس از حدود ۳۰ ساعت عمليات جستجو، احد نوروزي ۶۰ ساله و ذاكر نوروزي ۳۷ ساله بعد از گذشت ۳ روز درمنطقه دره خوبان در صحت و سلامت نجات داده شدند و با همراهي امدادگران به منطقه پيچ بن منتقل شدند.

 

کد خبر 2416150