۱۶ آبان ۱۳۹۳، ۹:۲۲

حجت الاسلام شرفخانی:

حفظ دین اسلام هدف قیام امام حسین (ع) بود/ رفتار و منش زنان باید زینبی باشد

حفظ دین اسلام هدف قیام امام حسین (ع) بود/ رفتار و منش زنان باید زینبی باشد

زنجان - خبرگزاری مهر: معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور هدف از قیام ابا عبدالله الحسین (ع) را حفظ دین خدا و رسول الله عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام احمد شرفخانی شامگاه پنجشنبه در همایش رهروان زینبی زنجان یکی از نشانه های ایمان را غیرت عنوان کرد و افزود: غیرت تنها مختص ناموس نیست بلکه غیرت در مباحث اخلاقی می باشد. 

وی به قیام حضرت امام حسین (ع) اشاره کرد و اظهار داشت: اگر امام حسین(ع) قیام را شروع کرد هدف علاوه بر ترویج  امر به معروف ونهی از منکر بلکه اصلاح جامعه هم بوده است.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: در زمان یزیدیان افرادی بودند که دین را منحرف می کردند و در این راستا ابا عبدالله الحسین قیام کرد.

حجت الاسلام شرفخانی تاکید کرد: اگر امام حسین(ع) قیام کرد به این علت بود که غیرت دینی داشت چرا که می خواست دین خدا و رسول الله حفظ  شود.

وی در ادامه افزود: اگر دین حفظ شد به خاطرغیرت امام حسین(ع) بوده است و در این راه هم جان و خانواده خود را از دست داد.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور یاد آورشد: غیرت و اخلاق در اهل بیت بود تا دین حفظ شود و دین اصل و اساس حرکت است و این دین با غیرت امام حسین ماندگار شد.

حجت الاسلام شرفخانی با بیان اینکه اگر حریم خداوند حفظ شود دین خدا هم حفظ می شود گفت: با حفظ دین امامت و ولایت هم حفظ شد.

وی حضرت زینب (س) را قهرمان دوم کربلا عنوان کرد و گفت: این بانوی بزرگوار با غیرتی که داشت دین خدا و هدف امام حسین (ع) را زنده نگه داشت و یزید و یزیدیان را بعد از واقعه عاشورا رسوا کرد.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف کشور تصریح کرد: این بانوی بزرگوار خانواده خود را از دست داد ولی با غیرت دینی که داشت دین خدا را را زنده نگه داشت و واقعه عاشورا را ماندگار کرد.

حجت الاسلام شرفخانی گفت: حضرت زینب(س) زمانی که برادر بزرگوارش شهید شد نماز شب را ترک نکرد و غیرت دینی خود را حفظ کرد.

وی افزود: زنان امروز باید حجاب و عفاف حضرت زینب را الگوی زندگی خود قرار دهند.  

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه کشور افزود: بی حجابی خروج از دین است وباید زنان با حفظ حجاب و عفاف دین  خود را تقویت کنند.

حجت الاسلام شرفخانی با اشاره به اینکه رفتار و منش زنان باید زینبی باشد گفت: زنان باید با عفت خود راه این بانوی بزرگوار را ادامه بدهند.

وی گفت: حفظ حجاب و عفاف برای حفظ امام و ولایت است و زنان با حفظ حجاب خود دین خود را حفظ می کنند. 

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه کشور ابراز کرد: ما باید غیرت دینی و وجدان دینی مان بیدار باشد.

حجت الاسلام  شرفخانی به اهداف برگزاری همایش رهوران زینبی اشاره کردوافزود: حفظ دین وارتقای امر به معروف و نهی از منکر و تقویت  حجاب و عفاف است.

 

کد خبر 2416155