۱۶ آبان ۱۳۹۳، ۹:۰۷

نماينده سنندج:

هدف طرح اصلاح قانون شوراها ارتقای وضعیت فعلی اين نهاد است

هدف طرح اصلاح قانون شوراها ارتقای وضعیت فعلی اين نهاد است

سنندج – خبرگزاری مهر: نایب رئیس اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: هدف مطرح کردن طرح تغییر انتخاب شهردان و اصلاح قانون شوراها در راستای ارتقای وضعیت موجود اين نهاد است.

به گزارش خبرنگار مهر، سالار مرادی شامگاه پنج شنبه در نشست با اعضاء شورای اسلامی شهر سنندج اظهار داشت: تقویت و حمایت از شوراها توسط نمایندگان یک امر ضروری است که خوشبختانه تاکنون اتفاق افتاده است.

وی افزود: طرح اصلاح قانون شوراها که به مجلس ارائه شده شامل انتخاب شهردار، تشکیل هیئت اختلاف در شهرستان ها و اصلاح روند استیضاح شهردار است.

نایب رئیس اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: روند تایید یک طرح در مجلس شامل اصلاحیه، جایگزین، حذف و اضافه است و این طرح هم مشمول این بند می شود و در نهایت طرحی جامع و به نفع تمامی دستگاه های اجرایی و شهروندان به تصویب می رسد.

مرادی یادآور شد: اجرای این طرح شامل تضعیف شورا ها، دخالت در حوزه مدیریت شهری و یا زیر سوال بردن جایگاه شوراها نیست.

وی ادامه داد: هدف و چهارچوب نمایندگان در این طرح محدود نشدن شوراها، کم کردن میزان دخالت نمایندگان مجلس در کار شورا و رفع اشکالات موجود است.
نایب رئیس اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: رسالت و هدف نمایندگان در مجلس قانون گذاری، نسخ، فسخ و اصلاح قانون است و بدون شک در اجرای این طرح نیز از جایگاه شوراها دفاع می شود.

مرادی اظهار داشت: همچنین طرح اصلاح قانون استخدامی و ساماندهی شهرداری ها و دهیاری های کشور نیز مورد بررسی قرار گرفته است و این قانون جدید توسط نمایندگان حوزه شوراها و همچنین حوزه عمرانی وزارت کشور مورد دفاع قرار گرفته است.

وی افزود: براساس این قانون، وضعیت استخدامی، حق بیمه و سایر موارد دهیاران تعیین تکلیف و ساماندهی می شود و اين يك اقدام اساسي در كشور است.

نایب رئیس اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تعامل و همکاری بین شورا و نمایندگان مجلس منجر به هموار شدن مشکلات شهروندان می شود و این باید اولویت کاری باشد.

نماينده مردم شهرستان هاي سنندج، ديواندره و كامياران در مجلس شوراي اسلامي در پايان یادآور شد: نمایندگان در مجلس از شورا ها حمایت می کنند چرا که شورا هم منتخب مردمی است و هم دستگاهی نظارتی بر عملکرد دستگاهی اجرایی است.

کد خبر 2416164

برچسب‌ها