۱۶ آبان ۱۳۹۳، ۱۷:۳۰

انتقاد مویسیلوویچ از ملوان:

بازیکنان 85 دقیقه راه می‌رفتند/ ملوان نیاز به تغییرات عمیق دارد

بازیکنان 85 دقیقه راه می‌رفتند/ ملوان نیاز به تغییرات عمیق دارد

سرمربی تیم فوتبال ملوان با انتقاد شدید از بازیکنانش در دیدار مقابل ذوب آهن گفت: بازیکنان ما 85 دقیقه در این مسابقه راه رفتند؛ اگر این تیم را من بسته بودم واقعا از اینکه بگویم سرمربی آن هستم خجالت می کشیدم.

به گزارش خبرنگار مهر، مویسیلوویچ در نشست خبری پس از بازی با ذوب آهن با انتقاد شدید از بازیکنان ملوان اظهار کرد: دوست دارم یک روز میهمان تمرینات ما باشید و از نزدیک همه چیز را ببینید. تیم ما در بازی با ذوب آهن با سیستم 3-3-4 کار را شروع کرد ولی این 3-3-4 سیستمی نیست که من می‌خواهم. حالا شما هر طور که دوست دارید از این حرفم برداشت کنید.

وی افزود: من بارها به بازیکنانم گفتم که با این سیستم باید پاس روی زمین و کار ترکیبی انجام بدهند. من بارها گفتم بازی زمینی، زمینی و زمینی. اگر این کار صورت نگیرد، آن سیستمی که می‌خواهیم از آب در نمی‌آید.

سرمربی ملوان تاکید کرد: اگر من تیم ملوان را بسته بودم و برای این تیم برنامه چیده بودم، دوست داشتم بگویم از اینکه سرمربی ملوان هستم خجالت می‌کشم. حالا چون تیم را من نبسته‌ام نمی‌خواهم بگویم از اینکه سرمربی ملوان هستم خجالت می‌کشم.

مویسیلوویچ خاطرنشان کرد: اگر بخواهم صریح باشم باید بگویم از 90 دقیقه، بازیکنانم 85 دقیقه راه می‌رفتند. وضعیت فیزیکی بازیکنان ملوان نامناسب است. تیم از نظر تاکتیکی منضبط نیست. من هر کاری می‌کنم تیم فقط 13 دقیقه مقابل حریفان دوام می‌آورد.

وی با برشمردن کیفیت بازیکنان فوتبال، تاکید کرد: کیفیت یک بازیکن شامل منضبط بودن، دانش فوتبالی و داشتن سبک و استیل خوب است. بازیکن باید برای مسابقه تشنه و گرسنه باشد.

سرمربی ملوان تصریح کرد: اگر فکر کردید من فقط برای این سرمربی شده ام که خودم را نشان بدهم و روی نیمکت بنشینم اشتباه می‌کنید. ما تمرینات بسیار خوبی انجام می دهیم. بازیکنان در تمرینات عالی هستند. اگر شما سر تمرین بیایید تعجب می کنید ولی امروز در بازی با ذوب آهن بازیکنان آنطور که باید، نبودند.

مویسیلوویچ راهکار نجات ملوان را ایجاد تغییرات دانست و گفت: این تیم نیاز به تغییرات ساختاری و عمیق دارد. اگر به بازی برگردیم باید بگویم بهترین بازیکن ملوان از نظر من عزیز معبودی بود. شاید این انتخاب برای شما عجیب باشد ولی عزیز تنها بازیکنی بود که در طول 90 دقیقه می جنگد، توپ می‌خواهد و زحمت می کشد. البته شاید کارهای عجیب غریب هم داشته باشد و فرصت هم از دست بدهد.

وی افزود: اما منظور من از این صحبت چیست؟ مگر باید به بازیکنانی که در لیگ برتر بازی می کنند مرتب گفت که بدوند و بجنگند؟ من واقعا خجالت می کشم. قرار نیست سرمربی مدام به بازیکنان لیگ برتری بگوید که بجنگند و بدوند.

سرمربی ملوان درباره اینکه آیا بهتر نبود از ایده دیگران برای موفقیت ملوان استفاده کند، گفت: اگر قرار است ایده شما موفق باشد، پس چرا مرا آوردید؟!

مویسیلوویچ همچنین با انتقاد از زمین مسابقه با ذوب آهن، اظهار کرد: بعد از کنفرانس پیش از بازی همراه یکی از خبرنگاران از زمین بازدید کردم و همانجا گفتم که چمن 20 سانتیمتر بلند است. در حالی که زمین هم خط کشی شده بود. من شب گذشته از مسئولان باشگاه خواهش کردم زمین را مهیا و چمن را کوتاه کنند. البته این جزو مسئولیت مستقیم باشگاه نیست.

وی ادامه داد: زمین انزلی هم برای لیگ برتر و هم برای ملوان یک حریف بزرگ است و بازیکنان با کیفیت مثل مازیار زارع نمی توانند از پس آن برآیند. وقتی در نیمه اول بازی با ذوب آهن برنده به رختکن رفتیم، بازیکنان گفتند که در زمین نمی توانند راه بروند چه برسد به اینکه کار تاکتیکی انجام بدهند.

سرمربی ملوان یادآور شد: با این حال بازیکنان ما چهار فرصت خوب گلزنی داشتند که از دست دادند. ذوب آهن هر شوتی زد به گل ما رفت. حتی گل اول آنها که حالت شوت نداشت، وارد دروازه ما شد. وقتی هم ذوب آهن با نتیجه 2 بر یک پیش بود، داور صحنه مشکوک گل ما را مردود اعلام کرد. همه چیز دست به دست هم داد که نتیجه نگیریم.

مویسیلوویچ در واکنش به انتقاد خبرنگاری از عملکرد جلال رافخایی، گفت: جلال از بین مهاجمان فعلی، تنها بازیکنی است که می تواند کار خاصی انجام بدهد. او چند بار دریبل زد و حتی پنالتی را به گل تبدیل کرد. باید اینرا بدانید که تیم فقط از یک نفر تشکیل نمی شود.

وی در پایان تاکید کرد: اگر دست من بود در بازی امروز بین 7 تا 9 تعویض انجام می دادم ولی در یک بازی بیشتر از سه تعویض نمی توان انجام داد.

تیم فوتبال ذوب آهن در هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال، امروز جمعه موفق شد با نتیجه 3 بر یک تیم ملوان را شکست بدهد.

کد خبر 2416384

برچسب‌ها