۱۸ آبان ۱۳۹۳، ۱۰:۱۱

آزمون دوره‌های فیلمسازی انجمن سينمای جوان 23 آبان برگزار می‌شود

آزمون دوره‌های فیلمسازی انجمن سينمای جوان 23 آبان برگزار می‌شود

آزمون سراسری دوره آموزش فیلمسازی جدید انجمن سینمای جوانان ایران روز 23 آبان ماه جاری در سراسر كشور برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید پوراسماعیلی معاون فرهنگی و آموزش انجمن سینمای جوان درباره دوره آموزشی این انجمن گفت: خوشبختانه دوره آموزشی جدید انجمن سینمای جوان با استقبال مطلوبی از سوی جوانان علاقمند به سینما در سراسر كشور رو به رو شده و قرار است آزمون ورودی این دوره ها به صورت همزمان در بیش از 50 شهر ایران برگزار شود.

وی كاهش زمان دوره ها، عملی و كارگاهی بودن، كاهش شهریه هنرجویان و همچنین تبلیغات تلویزیونی و شهری به ویژه در شهرستان ها را از دلایل افزایش اقبال جوانان به این دوره های آموزشی دانست و افزود: طی روزهای اخیر به دلیل همزمانی با ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا (ع) و یاران بزرگوارشان، فرصت تبلیغاتی كمتری داشتیم ولی با این وجود، باز هم میزان استقبال جوانان از این دوره آموزشی بر اساس آمارهای به دست آمده از مرحله ثبت نام داوطلبان، قابل تامل است و به نسبت سال های قبل افزایش یافته است.

پوراسماعیلی تصریح كرد: گروه سنی هنرجویان بین 17 تا 25 سال است اما درصورتی كه تعداد داوطلبان با گروه سنی 25 تا 40 سال نیز، با بیش از سه برابر ظرفیت در یك دفتر وجود داشته باشد و امكانات و تجهیزات مورد نیاز دوره نیز مهیا باشد، مدیران دفاتر در این خصوص تصمیم می گیرند. این آزمون به صورت كتبی برگزار و در ادامه با مصاحبه از داوطلبان به پایان می رسد.

معاون فرهنگی و آموزش انجمن سینمای جوانان ایران تاكید كرد: بعد از آسیب شناسی صورت گرفته در خصوص دوره های آموزشی انجمن، دوره جدید فیلم سازی مبتنی بر آموزش های كاربردی و كوتاه مدت طراحی شد و مربیان سراسر كشور در یك همایش كشوری در آذرماه امسال شركت كرده و ضمن دانش افزایی، روش های جدید برگزاری كارگاه ها را آموزش می بینند.

وی در پایان خاطرنشان كرد: با توجه به استقبال داوطلبان و فراهم كردن شرایط لازم برای تحول دوره های آموزشی سینما، می توان نسبت به آینده این دوره ها خوشبین بود تا از این طریق طی جریانی هدفمند و مستمر، استعدادهای جدید كشف و پس از پرورش در خدمت سینمای كشور قرار گیرند.

کد خبر 2417251