۱۸ آبان ۱۳۹۳، ۱۱:۵۲

سخنگوی سپاه پاسداران:

آخرین پروژه‌ موشکی تهرانی مقدم کامل شد

آخرین پروژه‌ موشکی تهرانی مقدم کامل شد

سردار شریف با اشاره به خودکفایی همه جانبه نیروهای نظامی کشور در حوزه‌های زمینی، هوایی و دریایی، گفت: پروژه‌ای که سردار تهرانی‌مقدم در هنگام تست و آزمایش آن به شهادت رسید، خوشبختانه هم‌اکنون به سرانجام رسیده است و این پروژه نیز نقش قابل توجهی در توان دفاعی ما خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار رمضان شریف، مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز صبح در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت سومین سالگرد شهادت سردار حسن تهرانی‌مقدم و سی‌امین سال اقتدار موشکی سپاه برگزار شد، اظهار داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مناسبت سومین سالگرد این شهید بزرگوار و گرامیداشت سی سال اقتدار موشکی برنامه های مختلفی را ظرف مدت 10 روز در قالب ویژه برنامه‌های کنگره ملی اقتدار موشکی به مرحله اجرا درخواهد آورد.

وی با بیان اینکه این برنامه‌ها از روز پنجشنبه و جمعه گذشته با حضور رئیس جمهور در منزل شهید حسن تهرانی‌مقدم و برگزاری آئین شب خاطره آغاز شد، افزود: این برنامه‌ها نیز از فردا با برگزاری یادواره ویژه این شهید در حسینیه امام رضا(ع) ستاد فرماندهی نیروی هوافضای سپاه با سخنرانی علی لاریجانی، رئیس مجلس و با حضور شخصیت‌های عالیرتبه کشوری و لشکری ادامه خواهد یافت.

 سردار رمضان شریف در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه غرش موشک‌های مقاومت اسرائیل و حماس، طنین فریاد حسن طهرانی مقدم است، گفت: قدرت بازدارندگی موشکی امروز ایران مرهون مجاهدت و تلاش‌های خستگی‌ناپذیر شهید طهرانی‌مقدم و یاران حماسه‌ساز آن شهید گرانقدر است و درواقع نیز قدرت بازدارندگی موشکی سپاه، یادگار بزرگ این شهیدان گرانقدر به شمار می‌روند.

وی ادامه داد: طهرانی‌‌مقدم دشمن فرامنطقه‌ای را در منطقه‌ای محدود و در برد موشکی سپاه قرار داد، دشمن دوردست ما امروز در دسترس رزمندگان اسلام قرار دارد، اقتدار موشکی امروز ما پشتوانه دیپلماسی خارجی کشور است و بهره‌گیری هوشمندانه از آن، هدف‌گذاری‌های دولت در عرصه سیاست خارجی را تقویت خواهد کرد.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: حسن طهرانی‌مقدم را باید مرد تولیدکننده امنیت بیشتر برای منطقه دانست چرا که با اقتدار موشکی کشور، ایران را به عنوان لنگرگاه ثبات و امنیت منطقه معرفی کرد و همچنین نقشه‌ها و توطئه‌های شوم دشمن را از راه‌اندازی جنگ دیگری علیه ایران و هدر رفتن نیروی انسانی مسلمانان، سرمایه‌، امکانات و ظرفیت‌های ملت‌های منطقه ناکام ساخت.

سردار شریف بیان کرد: حاصل کارنامه فرماندهی موشکی سپاه را می‌توان یاس، ناامیدی و غافلگیری استراتژیک دشمن از پیشرفت‌های خیره‌کننده کشور در حوزه ساخت سلاح‌های بازدارنده دانست.

وی با تاکید بر اینکه اقتدار موشکی ایران برای دشمن صهیونیستی حامل پیام‌های دندان شکن است، گفت: ثمرات مجاهدت‌های خاموش شهید طهرانی‌مقدم و شاگردان انقلابی وی در صورت هر گونه اشتباه محاسباتی و خطای دشمنان، ضربات محکم، قاطع، پر شدت، چند سویه و دندان‌شکن و غافلگیرکننده را به دشمن وارد خواهد ساخت.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه این نشست نیز در پاسخ به این سئوال که سپاه چه سهمی از برقراری امنیت و حفاظت از مراکز حساس و حیاتی کشور در حوزه پدافندی دارد؟ اظهار داشت: برقراری امنیت در برخی از مراکز حیاتی و حساس در حوزه پدافندی بر عهده سپاه است که این امر در قالب قرارگاه پدافند انجام می‌گیرد.

وی همچنین در پاسخ به این سئوال که آیا سپاه در آینده رزمایش جدیدی برگزار خواهد کرد یا خیر؟ بیان کرد: انجام رزمایش سپاه در حوزه‌های مختلف مطابق جدولی که با هماهنگی فرمانده کل سپاه به ستاد کل ارسال و مصوب می‌شود، انجام می‌گیرد.

سردار شریف با اشاره به خودکفایی همه جانبه نیروهای نظامی کشور در حوزه‌های زمینی، هوایی و دریایی، گفت: پروژه‌ای که سردار تهرانی‌مقدم در هنگام تست و آزمایش آن به شهادت رسید، خوشبختانه هم‌اکنون به سرانجام رسیده است و این پروژه نیز نقش قابل توجهی در توان دفاعی ما خواهد داشت.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنین در پاسخ به این سئوال که پس از گذشت یک سال از عمر دولت یازدهم، رابطه سپاه و دولت تاکنون چگونه بوده است، اظهار داشت: رابطه سپاه و دولت‌ها یک رابطه تعریف‌ شده با حدود مشخص انجام می‌گیرد لذا در این میان نیز سپاه و دولت نیز وظایف خاص خود را دارند.

وی ادامه داد: دولت‌ها مسئول اداره کشور هستند و قطعا در این میان سپاه به عنوان حافظ دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی از دولت‌ها پشتیبانی داشته و خواهد کرد.

سردار شریف تصریح کرد: نگاه سپاه به دولت، نگاه سیاسی نیست. لذا دولت‌ها بخش عمده‌ای از کشور از جمله حوزه‌های عمرانی، بهداشتی، فرهنگی و ... را دنبال می‌کند که در این میان مجموعه بزرگ و تاثیرگذاری همچون سپاه بر خود موظف می‌داند که از دولت‌ها به طور جدی حمایت کند.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه سپاه، موفقیت دولت‌ها را موفقیت نظام جمهوری اسلامی می‌داند، ادامه داد: به هر میزانی که دولت‌ها کارآمدی خودشان را در حوزه‌های مختلف نشان دهند، سپاه هم بیشتر ترغیب می‌شود که آنها را حمایت کند.

وی با اشاره به فعالیت سپاه در حوزه سازندگی، گفت: برخلاف آنچه که توسط رسانه‌های معاند صورت می‌گیرد، هدف سپاه از حضور در عرصه سازندگی کشور، هدف اقتصادی نبوده و نیست.

سردار شریف افزود: سپاه بر مبنای قانون اساسی و اختیاراتی که مقام معظم رهبری به مجموعه سپاه داده که به دنبال درخواست دولت سازندگی بعد از جنگ بود که در این میان بخشی از توان مهندسی خود را در جهت عمران و آبادانی کشور، وارد عرصه سازندگی کند که نبوغ، تجربه و شهامت سپاه در این عرصه توانسته این مجموعه را در طول سال‌های ورود به این عرصه، به یک مجموعه موثر و کارآمد در حوزه نرم‌افزاری و همچنین ورود تکنولوژی به کشور و مجموعه‌ای که باعث کاهش مشکلات دولت‌ها شود، تبدیل کرده است.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه همه دولت‌ها از این توانمندی‌ها استفاده کرده و کمتر تحت تاثیر عملیات روانی دشمن قرار گرفته‌اند، گفت: حضور رئیس‌جمهور در اولین مجمع فرماندهان سپاه، خط بطلانی در فاصله گرفتن سپاه از کمک به دولت در حوزه سازندگی بود که در همین میان نیز پروژه‌های متعددی در همین دولت به منظور اجرایی کردن به حوزه سازندگی سپاه پیشنهاد شده است.

وی ادامه داد: اکثر دولتمردانی که در این دولت مشغول به فعالیت هستند، رویکردشان نسبت به بهره‌گیری از توانمندی‌‌های قرارگاه سازندگی سپاه برای انجام پروژه‌ها بیشتر شده است و اشتیاق مضاعفی را در اکثر وزارتخانه‌های دولت برای همکاری با قرارگاه سازندگی سپاه شاهد هستیم.

سردار شریف افزود: یکی از دلایلی که موجب صرفنظر کردن دشمنان از اقدامات نظامی علیه ایران شد، کار مستحکمی بود که سپاه در ساخت مجموعه فردو انجام داد.

سخنگوی سپاه پاسداران در خاتمه افزود: یکی از دلایلی که دشمن سخت علیه ورود سپاه به عرصه سازندگی عملیات روانی و رسانه ای انجام می دهد ناراحتی دشمن از کاری است که سپاه در فردو انجام داده، زیرا آن ساخت و ساز آن قدر مستحکم است که دشمن را از هر اقدام نظامی پشیمان کرده است و این همه هیاهو برای تخریب چهره سپاه در ورود به عرصه سازندگی به دلیل این مسائل است.

کد خبر 2417441