۲۰ آبان ۱۳۹۳، ۱۸:۴۹

دلپسند:

خروجی هفته پژوهش نخبه ‌پروری باشد

خروجی هفته پژوهش نخبه ‌پروری باشد

بجنورد- خبرگزاری مهر: معاون توسعه، مدیریت و منابع انسانی استانداری خراسان شمالی گفت: دستاورد هفته پژوهش باید نخبه ‌پروری و پژوهش ‌پروری باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود دلپسند عصر سه ‌شنبه در نشست کمیته‌های چهارگانه ستاد هفته پژوهش استان، اظهار کرد: فضای پژوهشی باید به همه واحدها تسری یابد.

وی ادامه داد: اشاعه فرهنگ پژوهش در جامعه، مستلزم تبلیغات در این حوزه است  و باید فضایی فراهم شود که به ویژه قشر دانشجو و دانش‌آموز در این عرصه ورود پیدا کنند.

دلپسند گفت: دستگاه‌ها و سازمان‌ها نیز باید به حوزه پژوهش وارد شوند و در بخش‌های اجرایی زمینه‌ای برای حضور فراهم شود.

وی با اشاه به اینکه نمایشگاه هفته پژوهش از ۱۶ تا ۱۹ آذر در سالن هلال احمر بجنورد برگزار می‌شود و اختتامیه آن ۲۰ آذرماه خواهد بود، خواستار مشارکت دانشگاه‌ها و دستگاه‌ها برای هر چه بهتر برگزار کردن این نمایشگاه شد.

دلپسند تأکید کرد: نمایشگاه هفته پژوهش امسال باید به صورت کیفی و محتوایی برگزار و خروجی مقبولی داشته باشد.

وی اضافه کرد: کار پژوهش باید به‌عنوان کاری اساسی و مهم جلوه داده شود زیرا این حوزه بسترساز ارتقاء، تعالی و پیشرفت است.

در ادامه این نشست هر یک از رؤسای چهارگانه کمیته‌های علمی با مسئولیت دانشگاه بجنورد، کمیته اجرایی با مسئولیت دانشگاه جامع علمی کاربردی، کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی با مسئولیت جهاددانشگاهی و کمیته ارزیابی و نظارت با مسئولیت مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی به ارائه برنامه‌های خود پرداختند.

برپایه این خبر، پژوهشی بودن غرفه‌ها، بدیع و جدید بودن دستاوردها، متنوع و کاربردی بودن پژوهش‌ها، قابلیت تجاری‌سازی و سطح پوشش دستاوردهای علمی اعم از استانی، ملی و جهانی از موارد مورد تأکید برای برپایی غرفه‌ها بود.

 

 

کد خبر 2419415

برچسب‌ها