۲۱ آبان ۱۳۹۳، ۱۵:۲۰

بازوند:

کاهش سرمایه گذاری در قم موجب افزایش نرخ بیکاری شده است

کاهش سرمایه گذاری در قم موجب افزایش نرخ بیکاری شده است

قم - خبرگزاری مهر: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم گفت: کاهش سرمایه گذاری و عواملی دیگر در قم موجب افزایش نرخ بیکاری شده و به دنبال سند توسعه اشتغال بنا بوده است تا پایان سال ۹۴ درصد بیکاری به ۷ و چهار دهم درصد برسد.

به گزارش خبرنگار مهر، نصر الله بازوند پیش از ظهر چهارشنبه در چهارمین نشست تخصصی اشتغال که در تالار امام رضا(ع) استانداری قم برگزار شد، اظهار کرد: در ۵ ماه نخست امسال تنها یک جلسه در رابطه با اشتغال برگزار شده است که با توجه به اینکه اشتغال دغدغه اصلی همه است باید جلسات این کار گروه هر ماه برگزار شود تا به راهکار‌های مناسبی در این زمینه دست یابیم.

وی گفت: از سال ۸۹ برنامه پنجم سند توسعه تنظیم شد و در استان قم بنا شد در صورتی که نرخ رشد اقتصادی ۸ درصد باشد، ۸۲ هزار شغل در استان ایجاد شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم با بیان اینکه در این خصوص در هر سال باید میانگین ۱۶ هزار اشتغال ایجاد شود تا به هدف برسیم، افزود: به دنبال سند توسعه اشتغال بنا بوده است تا در پایان سال ۹۴ میزان بیکاری به ۷.۴ دهم درصد برسد که این با کش و قوس‌هایی همراه بوده است.

وی تصریح کرد: علت افزایش نرخ بیکاری در قم ناشی از کاهش سرمایه گذاری است که باعث کاهش فرصت‌های شغلی می‌شود همچنین کاهش بهره وری و امکان استفاده کمتر از ظرفیت واحد‌های خدماتی و تولیدی و رکود فضای کسب و کار و نداشتن سرمایه در گردش و عدم تناسب نیاز بازار کار و توانایی و مهارت جویندگان کار موجب افزاریش نرخ بیکاری شده است.

بازوند گفت: بر طبق آمار رسمی دفتر آمار و اطلاعات استانداری سهم اشتغال بخش صنعت در تابستان سال جاری ۴۰ درصد بوده که نسبت به سال گذشته ۹ دهم درصد کاهش یافته است.

وی افزود: در طول ۳ سال گذشته با ۲۴ هزار میلیارد ریال حدود ۳۰ هزار شغل می‌توانست ایجاد شود که این چنین نشد و باعث شد نرخ بیکاری بالا برود.

 

کد خبر 2419925

برچسب‌ها