۲۲ آبان ۱۳۹۳، ۱۱:۲۳

۶۴۲ هزار هکتار از مساحت ایلام را جنگل تشکیل می دهد

۶۴۲ هزار هکتار  از مساحت ایلام را جنگل تشکیل می دهد

ایلام - خبرگزاری مهر: مدیر کل منابع طبیعی استان ایلام گفت: ۶۴۲ هزار هکتار از مساحت ایلام را جنگل تشکیل می دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، خیرالله آذرکردار صبح پنجشنبه در نشست مشترک مسئولان سازمان جنگل و مراتع کشور با استانداران حوزه رویشی زاگرس بیان داشت: از مساحت  کل استان ایلام بیش از ۶۴۲ هزار آن را جنگل تشکل می دهد.

وی بیان داشت: در سالهای اخیر به واسطه خشکیدگی درختان بلوط منطقه زاگرس که اولین بار در سال ۱۳۸۸ از استان مشاهد شد، تاکنون بیش از ۵۷۷ هزار هکتار به این معضل خشک شدن آلوده هستند.

مدیر کل منابع طبیعی استان ایلام تصریح کرد: در سالها اخیر با طرحهایی نظیر کشت نهال در سطح ۲۲ هزار هکتار از اراضی استان، جذف سرشاخه های درختان آلوده، حذف درختان خشک شده ...در راستای توسعه و احیای جنگلهای بلوط استان تلاش شده است.

وی بیان دشت: هم اکنون سالانه بیش از شش میلیون اصله نهال در استان ایلام تولید می شود که در اراضی استان به منظور توسعه جنگل کشت می شود و مازاد آن نیز به استانهای همجوار ارسال می شود.

آذرکردار عنوان کرد: هم اکنون چهار اولویت مهم در ارتباط با خشکیدگی درختان بلوط وجود دارد که شامل حفظ وضغ موجود، احیا و توسعه، کنترل آبهای زیرزمینی و مشارکت مردم است.

وی عنوان کرد: یکی از مباحث مهم در بحث خشکیدگی درختان بلوط استان ایلام خشکسالی و کمبود بارشها بوده که باید سفره های زیرزمینی کشور کنترل شود چراکه در حال حاضر آبهای استان به کشور عراق سرازیر می شوند.

کد خبر 2420351

برچسب‌ها