۲۳ آبان ۱۳۹۳، ۱۱:۵۹

روایت کوچ ارامنه از زاویه زندگی یک شاعر

روایت کوچ ارامنه از زاویه زندگی یک شاعر

روبرت صافاریان منتقد سینما و مستندساز، با فیلم مستند «در فاصله دو کوچ» که روایتی از کوچ ارامنه است، در هشتمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت حضور دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در خلاصه فیلم مستند «در فاصله دو کوچ» آمده است: نگاهی به زندگی ارامنه ایران که از کوچی تا کوچ دیگر امتداد می‌یابد از خلال معرفی زندگی و آثار آزاد «ماتیان شاعر» مترجم و استاد دانشگاه ارمنی- ایرانی شاعری که متناسب با اهمیت آثارش قدر ندیده است، دیده می شود. این فیلم کوششی است برای شکستن سدّ زبان و معرفی او به جامعه ایرانی.

مستند «در فاصله دو کوچ» تولید سال 1393 به مدت زمان 76 دقیقه است و در بخش مسابقه ملی مستندهای بلند هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت روی پرده می‌رود.

پژوهش، نویسندگی، صدابرداری، تصویربرداری، کارگردانی و تهیه‌کنندگی این اثر مستند بر عهده روبرت صافاریان بوده، نسیم نجفی آنرا تدوین کرده و گوینده متن فیلم هم فرشته صدرعرفایی بوده است.

صافاریان پیش از این، فیلم های مستند وارونگی، تهران در عکس تهران- شمال، مسافران کرانه‌های خزر، 14 آبان، گفتگو با انقلاب را کارگردانی کرده است.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی، هشتمین دوره جشنواره بین المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را طی روزهای 9 تا 16 آذرماه 1393 و با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی(ع) است، در شهر تهران برگزار خواهد کرد.

کد خبر 2420719