۲۴ آبان ۱۳۹۳، ۱۴:۵۳

کولیوند:

عدم واگذاری زمین و فضای فیزیکی معضل اصلی اردوگاه بازپروری معتادان

عدم واگذاری زمین و فضای فیزیکی معضل اصلی اردوگاه بازپروری معتادان

کرج – خبرگزاری مهر: نماینده مردم کرج، اشتهارد، آسارا و فردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: جلسات متعددی در خصوص ارد.گاه بازپروری معتادان با مسئولان برگزار شده و خوشبختانه نگاه ویژه برای رفع این موضوع از سوی فرماندار و شورای شهر وجود دارد اما اداره راه و شهرسازی نیز باید در واگذاری زمین که معضل جدی در ایجاد فضای فیزیکی است همراهی و همکاری کند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدجواد کولیوند در جلسه شورای اداری استان البرز که پیش از ظهر امروز در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد احکام ثابت بودجه، تصویب دو فوریت بخشی از مصوبه اصل ۱۶۰ قانون اساسی در خصوص وزیر دادگستری، دیدگاه مجلس در خصوص تصدی وزارت علوم، اردوگاه نگهداری و بازپروری معتادان و توجه مدیران به پروژه اتوبان همت و رینگ جنوبی اتوبان کرج را محور سخنان خود قرار داد.

وی در ابتدا گفت: مجلس وارد بررسی احکام ثابت بودجه شده است و کلیت لایحه ارائه شده از سوی دولت در صحت علنی مجلس رد شد و مجددا با برگزاری کمیته های مشترک بین دولت و مجلس به کلیت این لایحه رای داد و در حال حاضر لایحه با ۵۲ ماده اصلی و ۵۴ ماده الحاقی وارد مرحله ماده یک شده است.

نماینده مردم کرج، اشتهارد، آسارا و فردیس در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: معاونت برنامه ریزی استانداری البرز در صورت پیشنهاد یا نظر در این امر آن را با نمایندگان مطرح کرده تا به این پیشنهادات پرداخته شود.

کولیوند در ادامه با بیان اینکه دو فوریت طرح نمایندگان در خصوص بخشی از مصوبه اصل ۱۶۰ قانون اساسی در خصوص وزیر دادگستری تصویب شده است و این رای نشان از اهمیت پاسخگویی مجلس نسبت به مردم است، اظهار داشت: شاید تا کنون مجلس نتوانسته است قانون برای شرح وظایف وزیر دادگستری بنویسد و این رای نشان داد که نیاز است قوانینی برای شرح وظایف وزیر دادگستری داشته باشیم.

وی تصریح کرد: باید شفافیت را در پاسخگویی بالا ببریم و این مسیر مجلس برای وزرات دادگستری پایه ای برای مسیرهای بعدی خواهد بود.

تصمیمات مجلس در چارچوب نظام جمهوری اسلامی است

رویه مجلس در خصوص رای اعتماد به وزیر علوم مبحث دیگری بود که کولیوند به آن اشاره و اعلام کرد: دیدگاه های متفاوتی در این خصوص وجود دارد و هر دیدگاه نیز محترم است اما باید بپذیریم که همه تصمیمات مجلس در راستای نظام و توجه به خط قرمز ها است.

نماینده مردم کرج، اشتهارد، آسارا و فردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: در فرامین مقام معظم رهبری به دولت تاکید شده است که مراقبت کنید تا فرزندان انقلاب از مجموعه های دولتی حذف نشوند، افراد مرتبط با فتنه ۸۸ در این امور متصدی نشوند و باید تاکید کرد که تمام تلاش مجلس کمک به دولت است.

وی افزود: هر شخصی در خصوص فتنه ۸۸ نقطه نظراتی دارد اما نباید فراموش شود که اساس فتنه بر اندازی نظام جمهوری اسلامی بوده و این امر خط قرمز مجلس است.

اساس کار مجلس وحدت با دولت و خدمت به مردم است

کولیوند با تاکید بر اینکه نباید دچار حاشیه شویم، اظهار داشت: اساس کار وحدت دولت و مجلس و خدمت به مردم است و باید توجه داشت تا فضا سازی کشور موجب خدشه در امور اصلی نظام نشود.

نماینده مردم کرج، اشتهارد، آسارا و فردیس در مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود از ترکاشوند شهردار کلانشهر کرج خواست تا موضوع اتوبان شهید همت و رینگ جنوبی اتوبان کرج را به منظور گره گشایی از وضعیت ترافیکی با اهتمام ویژه ای پیگیری کند.

راه و شهرسازی در خصوص واگذاری زمین اردوگاه معتادان همکاری کند

وی همچنین با اشاره به اردوگاه ماده ۱۶ در خصوص نگهداری و بازپروری معتادان نیز گفت: جلسات متعددی در این خصوص با مسئولان برگزار شده و خوشبختانه نگاه ویژه برای رفع این موضوع از سوی فرماندار و شورای شهر وجود دارد اما راه و شهرسازی نیز باید در واگذاری زمین که معضل جدی در ایجاد فضای فیزیکی است همراهی و همکاری کند.

کولیوند در پایان سخنان خود به وضع بهداشت و درمان در البرز اشاره و اعلام کرد: خوشبختانه برنامه هایی خوبی در تعمیر و تجهیز فضای فیزیکی در حال انجام است و باید با فرمول وزرات بهداشت و استفاده از بخش خصوصی به سرعت در کرج و فردیس بیمارستان ساخته شود و اعتبارات دولتی نمی تواند در این خصوص پاسخگو باشد.

نماینده مردم کرج، اشتهارد، آسارا و فردیس در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: باید کارها با دقت و برنامه انجام شود زیرا انجام کارهای نیمه کاره اذهان عمومی را مخدوش می کند.  

کد خبر 2421451

برچسب‌ها