۲۶ آبان ۱۳۹۳، ۱۵:۲۶

با افتتاح خط دوم تولید صافی دیالیز؛

امکان صادرات تجهیزات دیالیز فراهم شد/ یارانه حمایتی بیماران کلیوی تجمیع می شود

امکان صادرات تجهیزات دیالیز فراهم شد/ یارانه حمایتی بیماران کلیوی تجمیع می شود

اشتهارد - خبرگزاری مهر: رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت گفت: با تجمیع یارانه حمایتی بیماران کلیوی به هیچ عنوان از حمایت دولت کاسته نخواهد شد و امسال دولت به این بخش ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داد.

به گزارش خبرنگار مهر، خط دوم تولید صافی دیالیز و کیسه خون با حضور رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، مدیرکل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، معاون فنی و فناوریهای نوین سازمان انتقال خون، استاندار البرز، نمایندگان کرج و جمعی از مسئولان بخش بهداشت و درمان استان البرز پیش از دوشنبه در شهرستان اشتهارد افتتاح شد.

رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت با اشاره به تغییر شیوه زندگی در جوامع امروزی گفت: این تغییر شیوه زندگی بر سلامت مردم تاثیرات منفی به جای گذاشته و امروز شاهد رشد بیماریهایی هستیم که چندی پیش مشکل چندانی در آن زمینه نداشتیم.

رسول دیناروند افزود: امروز آمار بیماریهای غیرژنتیک نظیر بیماریهای کلیوی افزایش یافته به طوری‌که طبق آمارهای اعلام شده در کشور از هر یک میلیون نفر،۶۵۰ نفر به بیماری کلیوی مبتلا می‌شوند.

به گفته این مسئول براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته شمار بیماران کلیوی کشور در هشت سال آینده دوبرابر خواهد شد و این مهم لزوم افزایش تولیدات را در این بخش دوچندان می‌کند.

وی با بیان اینکه در حوزه تولید لوازم دیالیز کشور به خودکفایی رسیده و ظرفیت تولید در این بخش با نیاز کشور برابری می‌کند، افتتاح این خط تولید را گامی در صادرات این محصولات اعلام کرد.

رئیس سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت در ادامه با اشاره به طرح تجمیع یارانه‌های حمایتی از بیماران کلیوی گفت: این یارانه اقدام مهمی برای حمایت هر چه بیشتر از بیماران کلیوی است و طی آن به هیچ وجه از میزان حمایت دولت کاسته نخواهد شد. امسال دولت به بخش بیماریهای کلیوی ۳۰۰میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده است و سال آینده این میزان افزایش می‌یابد.

دیناروند در پایان تجمیع یارانه‌های حمایتی از بیماران کلیوی را بستر مناسبی برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دانست و گفت: با تحقق این مهم بخش خصوصی با خیال آسوده  می‌تواند در این بخش سرمایه‌گذاری کند.

براساس این گزارش خط دوم تولید صافی دیالیز و کیسه خون در کارخانه «مدی تک سیس»  از شش شرکت تشکیل شده که هر یک از این شرکت‌ها به صورت تخصصی به تولید لوازم دیالیز،کیسه خون، ست سوزن و بی‌کربنات می‌پردازند.

در پایان این مراسم گلنگ‌ کارخانه گرانولهای پزشکی به زمین خورد.

کد خبر 2423042

برچسب‌ها